شناسهٔ خبر: 23490209 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

آغاز پرداخت اولین مرحله از سود سهام عدالت

پرداخت سود سهام عدالت حدود 33 میلیون نفر از مردم در مبالغی بین 26 هزار تا 50 هزار تومان از روز گذشته آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جامجم، میرعلی اشرف عبدالله پوریحسینی، رئیس سازمان خصوصیسازی در یک نشست خبری ضمن تاکید این مطلب که مبلغ واریزشده به عنوان اولین مرحله از پرداخت سود سهام عدالت است، گفت: مبلغ واریزی یکسوم از کل سود تعیینشده برای مشمولان تا سقف 50 هزار تومان است و این رقم براساس ارزش اوراق در اختیار مشمولان حداکثر تا مبلغ اعلام شده خواهد بود.

پوریحسینی افزود: سود سهام یک میلیون تومانی، 150 هزار تومان است که یکسوم آن در اولین مرحله پرداخت میشود، بنابراین افرادی که ارقام پایینتری از برگه سهام در اختیار دارند متناسب با سهام و مبلغ تعیینشده، سود دریافت خواهند کرد. به عنوان مثال کسانی که اکنون تا سقف یک میلیون تومان سهام عدالت تکمیل وجه نکردهاند و برگه 500 هزار تومانی در اختیار دارند، سودی که به عنوان اولین مرحله دریافت میکنند 26 هزار و 600 تومان خواهد بود.

این مقام مسئول درباره واریز باقیمانده سود متعلق به مشمولان نیز گفت: با توجه به اینکه رئیسجمهور تاکید بر انجام این کار دارند، مقدمات انجام کار فراهم شده و مابقی سود سهام عدالت بر همان مبنای اعلام شده تا پایان اسفندماه سال جاری به شماره حساب اعلام شده واریز میشود.

رئیس سازمان خصوصیسازی با اشاره به تعداد افراد مشمول سهام عدالت تصریح کرد: تعداد افراد مشمول برای سهام عدالت 49 میلیون نفر تعیینشده بود، اما از آن زمان تا امروز که قرار است مبلغی به عنوان سود سهام واریز شود تعدادی از مشمولان فوت کردهاند که سود آنها پس از انجام مراحل انحصار وراثت و ثبت اطلاعات مورد نیاز در سامانهای که به این منظور طراحی شده است به وراث پرداخت خواهد شد.

وی درباره کل مبلغ تعیینشده برای واریز به حساب مشمولان اظهار کرد: پس از برگزاری مجامع 49 شرکتی که سهامشان به صورت سهام عدالت در اختیار مشمولان قرار گرفته است، رقم 4200 میلیارد تومان به عنوان سود این شرکتها تعیین شد که از این مبلغ 3800 میلیارد تومان برای واریز به حساب دارندگان برگههای سهام عدالت تعیینشده و مابقی آن هم در قالب افزایش سرمایه اختصاص یافته است.

به گفته پوریحسینی از مبلغ تعیینشده تاکنون 1200 میلیارد تومان توسط شرکتها پرداخت شده که در این مرحله دستور پرداخت آن به سهامداران صادرشده و تا پایان اسفندماه هم قرار است باقی مبلغ از شرکتهای مربوطه وصول و به حساب مشمولان واریز شود.

33 میلیون نفر کد شبا اعلام کردند

پوریحسینی درباره تعداد افرادی که تاکنون شماره شبای خود را اعلام کردهاند به خبرنگاران گفت: نزدیک به 33 میلیون نفر کد شبای خود را به سازمان اعلام کردهاند که براساس مراحل تعیینشده و پس از راستیآزمایی این کدها، ثبت و برای واریز سود
در نظر گرفته شده و در صورت عدم تائید نیز به صاحبان شماره حساب برای تکمیل و اصلاح اطلاعات خود اطلاعرسانی شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: افرادی که تاکنون به هر دلیلی موفق به ثبت و اعلام شماره شبای موردنظر خود در سامانه نشدهاند، فرصت دارند با مراجعه به سامانه
www.samanese.ir نسبت به این کار اقدام کنند که روند راستی آزمایی و تائید شماره حساب تقریبا دو هفته خواهد بود، ضمن اینکه در صورت تمایل افراد میتوانند نسبت به تکمیل وجه خود برای سقف یک میلیون تومانی سهام عدالت نیز اقدام کنند.

رئیس سازمان خصوصیسازی تصریح کرد: البته افرادی که تاکنون شماره شبای خود را اعلام نکردهاند گرچه همچنان فرصت ثبت شماره شبای خود را در سامانه دارند اما سود سهام این مرحله را دریافت نخواهند کرد و باید در مراحل بعدی منتظر دریافت سود خود باشند به این دلیل که مراحل راستیآزمایی و تائید شماره ارائهشده زمانبر است و نمیتوان در این مرحله برای آنها اقدامات واریز را انجام داد.

نظر شما