شناسهٔ خبر: 23172553 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

باتصویب ستاد مدیریت بحران شهرستان کوهبنان؛

مدارس و دانشگاه های کوهبنان در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است

خبرگزاری شبستان: سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری و جانشین ستاد مدیریت بحران استان کرمان، از تعطیلی مدارس و دانشگاه های شهرستان کوهبنان در روزهای شنبه و یکشنبه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان؛ دکتر آیت اللهی موسوی صبح امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان کوهبنان که با حضور فرماندار این شهرستان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان و جمعی از مسئولان برگزار شد، گفت: مدارس و دانشگاه های شهرستان کوهبنان در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است.


وی با بیان این که زلزله شب گذشته شهرستان کوهبنان تلفات جانی نداشته است، اظهار داشت: در بازدیدی که از مناطق زلزله زده این شهرستان داشتیم، برخی دیوار های قدیمی تخریب شده اند و ساختمان های آسیب دیده هم مربوط به بافت قدیم شهر کوهبنان و روستای جور این شهرستان است.


سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری کرمان، خاطرنشان کرد: بنابه اعلام بنیاد مسکن خوشبختانه از ابتدای طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی تا کنون 2100 واحد مسکونی شهری و روستایی در شهرستان کوهبنان مقاوم سازی شده که دلیل نداشتن تلفات جانی در زلزله شب گذشته است.


آیت اللهی موسوی با اعلام این که معادن شهرستان کوهبنان تا پایان پس لرزه ها تعطیل هستند، خاطرنشان کرد: باید در تامین سوخت گرمایشی برای مردم مناطق زلزله زده تسریع شود.


  وی با اشاره به این که آوار برداری در روستای جور شهرستان کوهبنان آغاز شده است، گفت: 4 تیم ارزیاب و 2 تیم اجرایی از ساعات اولیه پس از وقوع زلزله در این روستا حضور دارند و کار خدمات رسانی به نحو مطلوب در منطقه در حال انجام است.

 

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری کرمان همچنین از استقرار 4 تیم ارزیاب در شهر کوهبنان خبر داد، اظهار داشت: از 42 مصدوم این زلزله 3 نفر به صورت مستقیم و مابقی به صورت غیرمستقیم و در زمان فرار از زلزله آسیب دیده اند که تنها دو نفر از این 42 نفر در بیمارستان بستری هستند و مابقی به صورت سرپایی درمان شده اند.

 

وی هم چنین از وصل برق مناطق زلزله زده خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، زلزله ای به بزرگی 5.2 ریشتر در عمق 10 کیلومتری زمین ساعت 20:34 دقیقه شب گذشته حوالی کوهبنان کرمان را لرزاند.

 

 

نظر شما