شناسهٔ خبر: 2317042 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

ادامه اعتراضات فرگوسن تا اعلام حکم دادگاه عالي

پس از چهار شبانه روز اعتراض مردمي به قتل نوجوان سياهپوست غيرمسلح به دست پليس، همچنان زمان اعلام حکم افسر پليس قاتل مشخص نشده است.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، در حالي که قرار بر اين بود که هيأت منصفه دادگاه عالي ميسوري تا پايان هفته گذشته (يک شنبه)، حکم خود در مورد اين پرونده را اعلام کند، اما؛ هنوز حتي زمان اعلام اين حکم نيز مشخص نشده است. روز گذشته نيز يکي از مقامات قضائي شهر فرگوسن خبر داد که دادگاه عالي در انتظار آرام شدن شرايط و فرو نشستن اعتراضات مردمي است تا پس از آن حکم خود را اعلام کند.
اين در حالي است که موج جديد اعتراضات طي چهار شبانه روز گذشته به طور پيوسته ادامه داشته و در حال حاضر شهر فرگوسن ايالت ميسوري به مرکز مبارزه با نژادپرستي و تبعيض نژادي در پليس آمريکا تبديل شده است.
وال استريت ژورنال در اين مورد گزارش داد که هيأت منصفه دوازده نفره دادگاه عالي ميسوري از امروز (دوشنبه) جلسات خود را پشت درهاي بسته پيگيري مي کند.
پس از قتل مايکل براون؛ نوجوان سياهپوست غيرمسلح به دست دارن ويلسون، افسر پليس سفيدپوست، در تابستان گذشته در شهر فرگوسن، چندين موج اعتراضي به قتل اين نوجوان و در ادامه در اعتراض به تبعيض نژادي در پليس آمريکا و نژادپرستي در اين کشور، برگزار شده که اعتراضات اخير در آستانه صدور حکم افسر پليس قاتل، جديدترين آنها به شمار مي رود.
در برهه اي از اين اعتراضات، پليس آمريکا با تجهيزات جنگي در مقابل معترضان صف آرايي کرد و اين اعتراضات مسالمت آميز را به خشونت کشيد. به دنبال اين اتفاقات بسياري از منتقدان، خيابان هاي فرگوسن را به خيابان هاي کابل و بغداد در زمان حمله آمريکا تشبيه کردند.

نظر شما