شناسهٔ خبر: 23163764 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فولاد نیوز | لینک خبر

پادشاهان اینستاگرام در ایران چقدر درآمد دارند؟

آمارهای رسمی نشان می دهد شبکه اجتماعی اینستاگرام بالغ بر ۷۰۰ میلیون کاربر در جهان و حدود ۲۰ میلیون کاربر در ایران دارد. ۲۰ میلیون کاربری که روزانه به طور متوسط ۱۲ دقیقه و ۵۱ ثانیه از وقت خود را در این شبکه اجتماعی سپری می کنند.

صاحب‌خبر - نتایج یک تحقیق که درباره درآمدزایی از اینستاگرام است را منتشر کرد. به گزارش فولادنیوز و به نقل از آکادکی فروش، آمارهای رسمی نشان می دهد شبکه اجتماعی اینستاگرام بالغ بر 700 میلیون کاربر در جهان و حدود 20 میلیون کاربر در ایران دارد. کاربرانی که روزانه به طور متوسط 12 دقیقه و 51 ثانیه از وقت خود را در این شبکه اجتماعی سپری می کنند. از این رو اینستاگرام می تواند پیشنهادی وسوسه کننده برای تبلیغات کم هزینه هر کسب و کاری باشد و در این زمینه چه کسانی بهتر از اینفلوئنسرها؟ در این مقاله می خواهیم بر اساس پژوهش های انجام شده در آکادمی فروش، به معرفی 9 تن از اینفلوئنسرهای ایرانی، زمینه فعالیت آن ها و میزان درآمد آن ها از هر یک از پست های اینستاگرام خود بپردازیم. محمد امین کریم پور mohamadaminkarimpor حوزه کاری: طنزپرداز تعداد فالوور: 1.6 میلیون نفر قیمت هر پست اینستاگرام (video): 8 میلیون تومان محسن ایزی iz.mohsen حوزه کاری: طنزپرداز تعداد فالوور: 1.2 میلیون نفر قیمت هر پست اینستاگرام (video): 6 میلیون تومان عرفان علیرضایی erfanalirezai حوزه کاری: طنزپرداز تعداد فالوور: 1.1 میلیون نفر قیمت هر پست اینستاگرام (video): 6 میلیون تومان شبنم شاهرخی shabnamshahrokhi حوزه کاری: ورزش تعداد فالوور: 452 هزار نفر قیمت هر پست اینستاگرام (post): 16 میلیون تومان سید احمد معین شیرازى picassomo حوزه کاری: طنزپرداز تعداد فالوور: 226 هزار نفر قیمت هر پست اینستاگرام (post): 16 میلیون تومان صبا صفری sabaasafari حوزه کاری: سبک زندگی تعداد فالوور: 198 هزار نفر قیمت هر پست اینستاگرام (event): 5 میلیون تومان بهار اسلامی fashionsandwichbybahar حوزه کاری: مد و پوشاک تعداد فالوور: 153 هزار نفر قیمت هر پست اینستاگرام (event): 3 میلیون تومان شهرزاد آسمی shaziasm حوزه کاری: سبک زندگی تعداد فالوور: 100 هزار نفر قیمت هر پست اینستاگرام (post): 1.5 میلیون تومان محمدرضا ماندنی maandani حوزه کاری: عکاسی تعداد فالوور: 94 هزار نفر قیمت هر پست اینستاگرام (post): 2 میلیون تومان نمودار زیر رابطه بین تعداد فالوورهای هر یک از این 9 اینفلوئسر و قیمت هر پست وی را نشان می دهد. در این تصویر، نمودار میله ای به همراه اعداد سمت راست، مربوط به قیمت هر پست اینستاگرام و نمودار خطی به همراه اعداد سمت چپ نیز نشان دهنده تعداد فالوورها هستند. همانطور که مشخص است، به جز "شبنم شاهرخی" و "معین شیرازی" رابطه بین قیمت و تعداد فالوورهای تا حدودی رابطه ای معنادار است. با کاهش تعداد فالوورها، هزینه تبلیغات نیز کاهش پیدا می کند. در مورد شاهرخی و شیرازی نیز احتمالا این تفاوت قیمت با سایرین به دلیل شهرت آن ها در زمینه ورزشی و در ابعاد بین المللی است.