شناسهٔ خبر: 23163693 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‎‌ای:

ما نمی توانیم محدودیتی برای ایجاد تعاونی اعمال کنیم/ انتخاب مرز با خود رانندگان است

داوود کشاورزیان گفت: ما نمی توانیم محدودیتی را برای ایجاد تعاونی ها اعمال کنیم چرا که در همه زمینه‌ها و بخش‌ها ظرفیت‌های زیادی ایجاد شده از همین رو باید افراد بتوانند از توان خود را در این بازار رقابتی حفظ کنند چرا که دولت حق اعمال محدودیت در تاسیس تعاونی ها و بهره گیری از ظرفیت ها را ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج از ارومیه، داوود کشاورزیان ظهر امروز در همایش روز راهداری که در سالن شرکت برق آذربایجان غربی برگزار شد اظهار داشت: هم اکنون که لایحه بودجه سال 97 تقدیم مجلس شده نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنایت ویژه ای در تصویب بودجه بخش حمل و نقل و راهداری داشته باشند.
وی ادامه داد: اکنون که  نمایندگان در حال تصویب بودجه برای تمامی بخش‌ها می باشند باید عنایت ویژه ای برای بخش حمل و نقل و راهداری داشته باشند تا بتوانیم با اعتبارات مناسب به مشکلات این بخش رسیدگی کنیم.
کشاورزیان تصریح کرد: آذربایجان غربی استان مهمی از لحاظ حمل و نقل و حفاظت و نگهداری راه ها می باشد چرا که 700 کیلومتر فاصله با شهرهای جنوبی داشته و طولانی ترین راه‌ها را نسبت به دیگر استان‌های کشور دارد.
وی بیان کرد: دلیل مهم بودن استان آذربایجان‌غربی در کشور این است که استان با سه کشورترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان هم مرز است.
کشاورزیان ادامه داد: با وجود هم مرز بودن این استان با این سه کشور بیشترین پایانه مرزی را نسبت به استان‌های دیگر را به خود اختصاص داده ولی با این حال به غیراز چهار پایانه‌ ،پایانه مرزی پلدشت در حالت غیر فعال قرار دارد امید می رود با عنایت مدیران شاهد فعالیت و رونق این پایانه باشیم تا بتوانیم مراودات تجاری و اقتصادی خوبی با دولت جمهوری خودمختار نخجوان داشته باشیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به نکته مهم دیگر در خصوص اهمیت آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: دلیل دیگری که آذربایجان غربی را استان مهمی می دانند وجود شرکت‌های بین المللی فعال در بحث مسافر و ترانزیت کالا است.
رئیس سازمان و حمل ونقل جاده ای با اشاره به نحوه انتخاب مرز‌ها توسط رانندگان تشریح کرد: رانندگان خود ملزم به انتخاب مرز‌ها برای حمل و نقل کالا به داخل یا خارج از کشورهستند که در این میان مرز بازرگان بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.
وی همچنین با اشاره به محل تامین اعتبار راه‌ها افزود: راه‌ها و شریان‌های اصلی از محل منابع ملی تامین اعتبار می‌شوند و شریان‌های غیراصلی  و فرعی از منابع استانی تامکین اعتبار می‌شوند.
داوود کشاورزیان با اشاره به اصلاح آیین نامه تاسیس حمل و نقل کالا مطرح کرد:  آیین نامه ابلاغی تاسیس حمل و نقل کالا  با اصلاحیه ای که بر آن وارد شد کامل تر شد و بندهای شرایط تاسیس تعاونی متناسب با ساختار آن به آن اضافه شد.
وی اذعان کرد: ما نمی توانیم محدودیتی را برای ایجاد تعاونی ها اعمال کنیم چرا که در همه زمینه‌ها و بخش‌ها ظرفیت‌های زیادی ایجاد شده از همین رو باید افراد بتوانند از توان خود را در این بازار رقابتی حفظ کنند چرا که دولت حق اعمال محدودیت در تاسیس تعاونی ها و بهره گیری از ظرفیت ها را ندارد.