شناسهٔ خبر: 23157533 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیر آموزش سازمان حج و زیارت:

مبلغان از فرصت فضای مجازی برای تبلیغ نهایت استفاده را ببرند‌

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: یکی از مؤثرترین روش‌هایی که می‌توان از آن برای امر تبلیغ استفاده کرد بهره‌گیری از امکانات و فرصت‌های موجود در فضای مجازی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید احمدی پیش از ظهر امروز در جلسه توجیهی مبلغه های تبلیغی که در نمایندگی ولی‌فقیه حج و زیارت در قم برگزار شد، اظهار داشت: زمانی باوجوداینکه برای حضور مبلغه ها در زیارت عتبات و عالیات تردیدهایی وجود داشت ولی امروز شاهد حضور مبلغه های فعال در زیارت عتبات عالیات هستیم و این امر به دلیل تجربه موفق حضور این مبلغه ها در این اماکن میسر شده است.

وی با اشاره به اهمیت مسائل مربوط به زمان و مکان افزود: یکی از ارکان و عناصر مهم در امور تبلیغی توجه به این نکته بوده که به یک تشخیص جامع راجع به انتخاب زمان و مکان مناسب برسیم.

مدیر آموزش سازمان حج و زیارت با تأکید بر وجود شرایط خاص در فعالیت تبلیغی در عتبات عالیات گفت: به دلیل وجود مسائل خاص در عتبات عالیات، ما نیازمند وجود یک مدل و الگوی خاص تبلیغی و امور خدماتی هستیم که با تلاش‌های انجام‌شده مدل‌های خاصی ایجادشده است.

احمدی با اشاره به شیوه اعزام کاروان‌های مبلغه ها ابراز کرد: روش‌های مشخص و متناسبی برای برقراری ارتباط در برنامه‌های زیارت از اماکن مقدسه ارائه‌شده است که یکی از مهم‌ترین و همچنین اثرگذارترین روش‌ها، بیان کردن مطالب در حوزه‌های مرتبط با نیازهای زائرین بوده که مبلغه ها باید توجه زیادی به آن داشته باشند.

وی افزود: یکی از مؤثرترین روش‌ها بهره‌گیری از امکانات و فرصت‌های موجود در فضای مجازی است، به‌طوری‌که با راه‌اندازی گروه‌ها و کانال‌های مختلف می‌توانیم تجربه‌های مبلغه ها را بین تمامی افراد منعکس کنیم، که این امر ازجمله راهکارهایی بوده که به رشد و ارتقاء کیفیت آموزشی تبلیغ کمک شایان توجهی می‌کند.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با تأکید بر وجود تجارب متفاوت تبلیغی بیان کرد: سابقه فعالیت‌های مبلغه ها در عتبات ما را از حجم عظیمی تجارب متفاوت در موقعیت‌های مختلف زمانی و مکانی بهره‌مند کرده است که باید این حجم از تجربیات را ثبت و منتقل کنیم، چراکه مهم‌ترین راه برای موفقیت در تبلیغ ارتباط‌گیری و اثربخشی مؤثر و موفق است، همچنین کتاب احکام زیارت توس گروه فقه بعثه با تأیید دفاتر مراجع عظام منتشرشده است.

وی با اشاره به اهمیت فضای میدانی تبلیغ گفت: تبلیغ به شکل میدانی امکانی را فراهم می‌آورد که مبلغین در معرض مهم‌ترین و حساس‌ترین نیازها و سؤالات زائرین قرار گیرند و مبلغه ها باید به  این عرصه‌های میدانی توجه شایانی داشته و فعالیت خود را افزایش دهند.

انتهای پیام/