شناسهٔ خبر: 23123966 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

ورود به بازار و صادرات صنایع دستی ناچیز است

ساری - مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه به صنایع دستی کم توجهی شده است گفت: ورود به بازار و صادرات صنایع دستی ناچیز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، دلاور بزرگ نیاز سه شنبه شب در همایش کمپین صادرات خرده فروشی صنایع دستی از اختصاص ۱۰ درصد اعتبار مربوط به بسته حمایتی تولید دولت به تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی مازندران خبر داد و افزود: از مجموع اعتبارات بسته حمایتی رونق تولید که به مازندران اختصاص یافت 10درصد سهم صنایع دستی است تا به صنعتگران کمک کند با فراهم آوردن مواد اولیه و ابزار مورد نیاز با تولید کالای با کیفیت و پایین آوردن قیمت صنایع دستی را رونق دهد.

وی با اشاره به اینکه ایران در رتبه ۳۰ دنیا در حوزه صادرات صنایع دستی قرار دارد اظهار داشت: باید اعتراف کنیم که به صنایع دستی کم توجهی شده و ورود به بازار و صادرات صنایع دستی ناچیز است و شناخت دنیا از تولیدات صنایع دستی بسیار کم است و افت و خیزهای بازار موجب شد با وجود ظرفیت های بیشمار و تنوع تولید ایران از کشورهای چین و هند عقب بماند.

بزرگ نیا با بیان اینکه در مازندران فارغ التحصیلان مرتبط با رشته صنایع دستی بسیار زیاد است؛ افزود: کار عقب مانده در مازندران بسیار زیاد وجود دارد و بسته بندی، برندسازی، شناخت بازارو فرصت همجواری با کشورهای سی آی اس می تواند وضعیت صنایع دستی را دگرگون کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران بیان کرد:امروزه پست هم در بازارهای داخلی و هم خارجی نقش جدی ایفا می کند و تولیدکنندگان می توانند با فرصت هایی که شرکت زودل در اختیارشان می گذارد صنایع دستی را به دنیا بشناساند.

بزرگ نیا یادآور شد: شاید در زمینه صادرات صنایع دستی تجربه خوبی نداشته باشیم اما می توانیم با استفاده از تجربیات صادرات در حوزه های دیگر استفاده کرده و به مرور موانع موجود برای رسیدن به رونق صادرات صنایع دستی برطرف کنیم.

مدیر کل پست مازندران در این همایش با بیان اینکه دنیای جدید استراتژی جدید می طلبد اظهار داشت: تا کنون ماموریتهای پست فقط فیزیکی بود اما اکنون علاوه بر آن ماموریتهای مالی و الکترونیکی نیز به آن اضافه شده است.

اسماعیل بوداغی به ارایه خدمات ترکیبی  پست تاکید کرد و افزود: خدمات پست هوشمند شده است و از این به بعد می تواند واسطه قابل اعتمادی از فروشنده به مصرف کننده باشد زیراخرید و فروش در دنیا از شکل سنتی به آنلاین تبدیل شده و پست این آمادگی را دارد که تولیدات صنایع دستی را در داخل و خارج کشور عرضه و به فروش برساند.

بوداغی از وجود سه انبار منطقه ای در مازندران خبر داد و گفت:پست به عنوان حلقه واسطه ای هست تا با واسطه کمتر و بهره بری بیشتر به فروش صنایع دستی بپردازیم.