صبح یکشنبه ۲۶ آذر جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه از مرکز پردازش این شرکت واقع در شهرک دانش بازدید کردند. یکی از بخشهای مهم بازدید امروز رسانهها از فروشگاه آنلاین دیجیکالا حضور در کنفرانس خبری این شرکت بود. سعید و حمید محمدی، مدیران عامل دیجیکالا پیش از آغاز پرسش و پاسخها، درباره این شرکت توضیحاتی ارائه کردند. این مراسم با ارائه تاریخچه مختصری از تأسیس و روند پیشرفت دیجیکالا در کنار مأموریت و چشمانداز این شرکت آغاز شد. برادران محمدی به فرآیند توسعه این شرکت هم اشاره کردند و از فروشگاه آنلاین پوشاک دیجیاستایل، فروشگاه فیدیبو (فعال در حوزه کتابهای الکترونیکی) و فروشگاه آنلاین دیجیکالا بهعنوان بخشی از گروه بزرگ دیجیکالا نام بردند. براساس توضیحات ارائهشده دیجیکالا درحالحاضر بیش از دومیلیون بازدید روزانه دارد. سهم این شرکت از بازار خردهفروشی آنلاین بیش از ۹۰ درصد است و متوسط رشد سالانه این کسبوکار هم بیش از صد درصد در سال بوده است. دیجیکالا درحالحاضر بیش از دو هزارو ۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم ایجاد کرده و پیشبینی میشود در سه سال آینده این رقم به ۱۰هزار شغل مستقیم برسد. درعینحال این فروشگاه آنلاین با بیش از سه هزار فروشنده در پلتفرم مرکز فروشندگان همکاری میکند. دیجیکالا با عرضه بیش از ۵۰ هزار نوع کالای ایرانی، فروش بیش از صد هزار کالای صنایع دستی داخلی از سال ۹۵ تا کنون، حمایت از ۱۶۲ کارگاه صنایع دستی مختلف، معرفی سرویسها جهت بهبود کیفیت زندگی معلولین از طریق کمپین توانتک، فراهمکردن لوازم تحصیل دانشآموزان در نقاط محروم مرزی در کمپین صفر مرزی، ارسال اقلام ضروری به مناطق زلزلهزده کرمانشاه و فروش بیش از ۵۴۰ هزار کتاب از ابتدای سال ۹۴ تاکنون بخشی از اقداماتی بودند که دیجیکالا در راستای عمل به مسئولیتهای اجتماعیاش انجام داده است. بخشی از این کنفرانس خبری به ارائه توضیحاتی درباره مدل مارکتپلیس و چشمانداز مرکز فروشندگان در دیجیکالا اختصاص یافت. طبق اطلاعات عرضهشده در این بخش دیجیکالا قصد دارد همکاری خود با فروشندگان مختلف را به رقمی بالغ بر صد هزار تولیدکننده و فروشنده برساند تا بازار ۲۰۰ میلیونی منطقه خاورمیانه را هدف قرار دهد. برادران محمدی درباره مرکز پردازش دانش هم اطلاعاتی را در اختیار رسانهها قرار دادند. مرکز پردازش دانش بزرگترین مرکز پردازش خاورمیانه و زیرساختی برای توسعه دیجیکالاست. این مرکز ۵۰ هزار مترمربع مساحت دارد و در کنار وجود نوار نقالهای بهطول دو کیلومتر ظرفیتی معادل با چهار میلیون آیتم کالا و ۳۰۰ هزار سفارش در روز را دارد.
∎نشست خبری «دیجیکالا و توسعه اقتصادی کشور» برگزار شد
صاحبخبر -