شناسهٔ خبر: 23117305 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در پی اعتراضات اخیر دانشجویان علوم و فنون خرمشهر؛

شاهد تبعیض‌ بین تشکل‌های دانشجویی از سوی ریاست دانشگاه هستیم/ دانشگاه اقدامی برای استقبال از شهدای تازه تفحص شده نکرد!

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و فنون خرمشهر با اشاره به اعتراضات اخیر دانشجویان این دانشگاه گفت: اقدام ویژه‌ای از سوی دانشگاه جهت استقبال دانشجویان از شهدای تازه تفحص شده صورت نگرفت.

صاحب‌خبر -

مهدی پورآصف، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و فنون خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو در اهواز، گفت: اقدامات ریاست دانشگاه در ترم پیش و جاری با هدف دو قطبی سازی در فعالان و تشکل های دانشجویی بوده است.

وی گفت: در زمان انتخابات ریاست جمهوری، وی سعی بر سیاسی کردن جو دانشگاه داشت تا بسیج را وارد درگیری‌های سیاسی کند که با بصیرت شورای بسیج دانشجویی این هدف برآورده نشد.

پورآصف در ادامه گفت: در پایان ترم گذشته به دلیل تهمت های ناروا به بسیج دانشجویی درگیری لفظی شدیدی بین شورای بسیج دانشجویی و ریاست دانشگاه رخ داد که در جلسه ای با معذرت خواهی ریاست دانشگاه همراه شد.

این فعال دانشجویی گفت: در ترم جاری شاهد تبعیض هایی بین تشکل های دانشجویی هستیم. زمانی که بسیج دانشجویی و شورای صنفی همزمان به طور مشترک و انجمن اسلامی دانشجویی به صورت مستقل درخواست برنامه مشابه ای دادند، مقرر شد در جلسه شورای فرهنگی بررسی و تصمیم گیری شود که باوجود برگزاری این جلسه در 11 آذر نتیجه ای در بر نداشت و قرار شد در جلسه آتی بررسی شود که اصلا برگزار نشد.

پورآصف ادامه داد: در جلسه شورای فرهنگی مصوب شده بود که این جلسات بصورت هفتگی برگزار شود که البته از 11 ام آذرماه تاکنون برگزار نشد و بسیج دانشجویی و تشکل انجمن اسلامی دانشجویی و دانشجویان مستقل ضمن دیدار با معاون فرهنگی دانشگاه، ایشان اعلام کردند برنامه مذکور اصلا اجرا نمی شود.

وی گفت: اما روز یکشنبه هفته جاری خبری منتشر شد که خواجه پور، ریاست دانشگاه در اقدامی مغرضانه با برگزاری برنامه از سوی انجمن اسلامی دانشجویی موافقت کردند. این اقدام غیر قانونی و سیاسی با تبعیض صورت گرفت هدف آن دوقطبی سازی جو دانشگاه بود که البته از سوی دانشجویان کاملا محکوم است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و فنون خرمشهر گفت: از سوی دیگر با وجود اینکه پیکر شهدای تازه تفحص شده وارد ایران شده بود و اقدام ویژه ای از سوی دانشگاه جهت استقبال دانشجویان از شهدا صورت نگرفت که در نهایت منجر به اعتراض و تحصن دانشجویان در ساختمان مرکزی دانشگاه شد.

نظر شما