شناسهٔ خبر: 23112641 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی:

مدیران روابط عمومی‌ مراسم‌گرا و از حیطه اقدامات حرفه‌ای به دور هستند

معاون مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه مدیران روابط عمومی در ایران بیشتر مراسم‌گرا هستند، گفت: مدیران روابط عمومی‌ها در کشور به صورت حرفه‌ای عمل نمی‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سیدشهاب سیدمحسنی بعدازظهر امروز در شورای روابط عمومی‌های سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه استان همدان در بخش کشاورزی از ظرفیت خوبی برخوردار است، اظهار داشت: روابط عمومی‌های این استان نیز همواره روابط عمومی‌های فعال و نمونه هستند.

وی با بیان اینکه از 31 استان کشور تنهای شش استان شورای روابط عمومی‌های سازمان جهاد کشاورزی را برگزار می‌کنند، افزود: برگزاری این شورا اقدام مفیدی در راستای انتقال تجربه و ایجاد هم‌افزایی بین مسئولان روابط عمومی است.

سیدمحسنی با تأکید بر اینکه مشکل اصلی در حوزه روابط عمومی عدم استفاده از تمامی فن‌هاست، تصریح کرد: بسیاری از مواقع می‌توان گفت که روابط عمومی‌ها بیشتر مراسم گرا و از حیطه اقدامات حرفه‌ای به دور هستند.

معاون مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی ابراز کرد: بخش کشاورزی حوزه گسترده و در شاخه‌های مختلف فعالیت می‌کند و با سفره مردم سروکار دارد و مزیت ایران نیز حوزه کشاورزی است.

سیدمحسنی با اشاره به اینکه به نقش مؤثر حوزه کشاورزی در بخش‌های ایجاد اشتغال، تولید، صادرات و غیره بیان کرد: با توجه به این موضوع حوزه کشاورزی نیازمند روابط عمومی‌های مقتدری است.

وی با بیان اینکه روابط عمومی باید همواره مجهز و فعالیت‌هایی حرفه‌ای داشته باشند، عنوان کرد: تشکیل اتاق فکر در جهاد کشاورزی استان همدان اقدامی مناسب و به جا است چرا که در دنیای امروز مهندسی افکار و رفتار انسان‌ها توسط روابط عمومی‌ها صورت می‌گیرد.

معاون مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه روابط عمومی کشورهای توسعه‌یافته به هیچ‌وجه قابل‌مقایسه با کشورهای جهان سوم و کشور ایران نیست، تصریح کرد: روابط عمومی در کشورهای پیشرفته رتبه دوم یا سوم شغلی را به خود اختصاص داده است.

سیدمحسنی تأکید کرد: با وجود گذشت چند دهه از فعالیت روابط عمومی در کشور ایران عده کمی از مدیران روابط عمومی به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند و مابقی اغلب درگیر چاپ و نصب پوستر و پلاکارد هستند.

وی ابراز کرد: روابط عمومی‌هایی موفق هستند که به هنگام وقوع هرگونه مشکل و بحران قبل از وقوع آن مشکل از به وجود آمدن آن جلوگیری کنند که این امر سبب محبوبیت و مشروعیت بیشتر سازمان و در غیر این صورت می‌تواند ایجاد کننده بحران باشد.

معاون مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه روابط عمومی‌ها در صورت شناخت مخاطبان خود می‌توانند سبب پیشرفت سازمان شوند، اظهار داشت: از نظر حرفه‌ای اقدامات روابط عمومی‌ها باید با تحقیق آغاز و با تحقق به پایان رسد.

سیدحسنی با بیان اینکه کلید موفقیت هر سازمانی در جامعه در دست مدیران روابط عمومی آن سازمان است، گفت: هنر مدیران روابط عمومی تهیه گزارشی خوب از عملکرد مناسب مدیران است.

وی با تأکید بر اینکه نظرسنجی و پژوهش از جمله اقدامات مناسبی است که باید تقویت شود، افزود: رسیدگی و پاسخ به خواسته‌های ارباب‌رجوع از دیگر مواردی است باید جدی گرفته شود.

معاون مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: اعتقاد ما در حوزه اعتبارات این است که مدیران روابط عمومی می‌تواند تأثیرگذار باشند و با توجه به ضرورت‌هایی که به نفع سازمان تعیین می‌کنند می‌توانند اعتبارات را دریافت کنند.

سیدمحسنی با اشاره به اینکه در سال 2016 روابط عمومی در دنیا جز 5 شغل پراسترس اعلام شد، بیان کرد: اگر مدیر روابط عمومی بخواهد اقدامی مناسب در راستای پیشرفت سازمانی داشته باشد اقدامات او روز و شب ندارد و می‌تواند 24 ساعت فعال باشد.

معاون مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: اطلاع‌رسانی توفیقات نظام جمهوری اسلامی ایران علاوه بر خبرگزاری و روزنامه‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی نیز می‌تواند اقدامی مناسب در راستای اطلاع‌رسانی به مردم باشد.

سیدمحسنی با تأکید بر اینکه انتشار اخبار در شبکه‌های مجازی به دلیل مشکلات و خطراتی که می‌تواند به وجود بیاورد نیازمند تخصص استفاده از این فضاها است، ابراز کرد: انتشار هرگونه نامه‌هایی اداری که دارای اسم و آرم سازمان مربوطه در شبکه‌های اجتماعی ممنوع است اما در راستای انتشار اخبار در شبکه‌های اجتماعی مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/