شناسهٔ خبر: 23104368 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های اردبیل:

تخصص دانشگاه در جامعه پیاده شود/ضرورت تقویت ظرفیت تبلیغ دینی

اردبیل - رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل به ضرورت پیاده سازی علم و تخصص دانشگاه‌ها در امور مختلف جامعه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالله حسنی ظهر سه شنبه در نشست مشترک با اصحاب رسانه تصریح کرد: با وجود انجام پژوهش های مختلف در دانشگاه، علم دانشگاهی در جامعه پیاده نمی شود.

وی افزود: تحقق رسالت ها و اهداف دانشگاه ایجاب می کند که اندوخته های علمی دانشگاه در سطح جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان افزود: علاوه بر این همکاری و تعامل بین دانشگاه ها و بین حوزه و دانشگاه ضرورت ویژه دارد و بر همین اساس هم اندیشی فرهنگی اجتماعی استان در شرف راه اندازی است.

به گفته حسنی در این هم اندیشی نقطه نظرات و ظرفیت اساتید در چهار کمیته علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اخذ می شود تا افکار و اندیشه های اساتید دانشگاهی در سطح جامعه پیاده شود.

وی به راه اندازی کارگاه های آموزشی هماهنگی ائمه جماعات دانشگاه های استان نیز اشاره و تصریح کرد: در واقع در این کارگاه ها هدف بر این است که ائمه جماعات نه تنها به نماز تکیه داشته بلکه به عنوان مشاور و مبلغ دینی نیز فعالیت کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با تاکید به ضرورت فعال سازی تبلیغ چهره به چهره ادامه داد: در تبلیغ چهره به چهره با ضعف مواجه هستیم و لازم است در دانشگاه ها به این مهم توجه شود.

حسنی همچنین به ضرورت استفاده از ظرفیت اساتید گروه معارف برای تبلیغ دینی اشاره و تاکید کرد: در صورتی که اساتید دانشگاهی باور دینی به ضرورت تبلیغ دینی داشته باشند، این مهم به سادگی پیاده خواهد شد.

وی با اذعان به اینکه ۱۶ واحد درسی در مقطع کارشناسی به دروس معارف اختصاص دارد، افزود: استفاده از تمامی ظرفیت های دانشگاه برای تبلیغ دینی مورد تاکید است.

ثبت نام عتبات عالیات و ازدواج دانشجویی

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان  در ادامه صحبت های خود بخشی از برنامه های نهاد را ثبت نام عتبات عالیات از بین دانشگاهیان و خانواده های آن ها عنوان کرد.

به گفته حسنی ثبت نام عتبات عالیات از ۲۵ آذر ماه آغاز شده و تا پنج دی ادامه خواهد داشت و امسال ۹ کاروان هوایی برای اعزام متقضایان در نظر گرفته شده است.

وی با یادآوری اعزام نزدیک به ۳۶۰ زائر در سال گذشته افزود: به دلیل خیل عظیم تقاضا بعد از ثبت نام با قرعه کشی زائران اعزام می شوند.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان همچنین از برگزاری جشن ازدواج دانشجویی خبر داد و افزود: ثبت نام برای شرکت در این جشن نیز آغاز شده است.

حسنی با اشاره به اعزام زوجین دانشجو به مشهد مقدس اضافه کرد: در نظر داریم برنامه اعزام برای ماه عسل زوجین را به سمت عتبات عالیات سوق دهیم.

نظر شما