شناسهٔ خبر: 23091503 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

۱۷ طرح فناورانه در دانشگاه کاشان شروع شده است

R7845/P1377/S6,1369/CT11

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: دانشگاه از ابتدای سال تاکنون ۱۸۱ طرح تحقیقاتی مصوب داشته و ۱۷ طرح فناورانه در دانشگاه شروع شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، غلامعلی حمیدی امروز در نشست خبری که در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد ضمن گرامی داشت هفته پژوهش اظهارداشت: دانشگاه علوم پزشکی از ابتدای سال تاکنون 181 طرح تحقیقاتی مصوب داشته که تاکنون یک میلیارد تومان برای این طرح ها پرداخت شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان این که 17 طرح فناورانه در دانشگاه شروع شده گفت: اقدامات مهمی در سال 96 انجام شده از جمله  بررسی تاثیر مکمل غذایی عسل فرآوری شده بر پارامتر های اسپرم در بیماران مبتلا به واریکوسل، جمع آوری  و آماده سازی ویال فریز شده اسپرم جهت لقاح مصنوعی، راه اندازی مرکز آموزشی، پژوهشی و مشاوره ای طب روان تنی بر اساس رویکرد موج سوم رفتار درمانی در کاشان، ساخت ذرات مگنت به منظور تولید کیت استخراج اسید های نوکلئیک، طراحی و تولید پدماساژور موضعی زخم پای بیماران دیابتی می باشد.

وی از راه اندازی سایت کتابخانه دیجیتال و رونمایی از نظام نوین اطلاعاتی خبرداد و بیان کرد: توسط این سامانه می‌توانیم به آخرین اطلاعات پژوهشی کشور دست پیدا کنیم و از جدید ترین مجلات و نشریات مطلع شویم تا به راحتی بتوانیم تحقیق و جستوجو انجام دهیم.

حمیدی اذعان کرد: دو مجوز برای راه اندازی و حمایت از تحقیقات بالینی دریافت شده که شامل بیمارستان متینی و کارگر نژاد و بیمارستان آیت الله یثربی به صورت خصوصی می‌باشد.

وی ضمن اشاره به اعطای گرند پژوهشی به پژوهشگران و تبدیل 40 طرح تحقیقاتی به ترجمان دانش ابراز کرد: خرید کتاب به مبلغ 800 میلیون ریال برای کتابخانه های مرکزی و اقماری و تکمیل و تجهیز آزمایشگاه جامع تحقیقات از اقدامات صورت گرفته در سال جاری است.

حمیدی افزود: روز سه شنبه از ده پژوهشگر برتر دانشگاه و نیز پژوهشگر برتر استانی تقدیر به عمل خواهد آمد.
انتهای پیام/

نظر شما