شناسهٔ خبر: 23081412 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

میرزایی‌نکو:

احتمال کسری در تخصیص ردیف مربوط به احزاب وجود دارد

صاحب‌خبر - عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: اعتبار احزاب در بودجه ۹۷ ناچیز است و احتمال کسری در تخصیص ردیف مربوط به احزاب وجود دارد.
قاسم میرزایی نکو در گفت‌وگو با خانه‌ملت در خصوص اختصاص ردیفی با عنوان «راهبری و توانمند سازی احزاب، جمعیت‌ها، انجمن‌های سیاسی و تشکل‌های صنفی» در ذیل لایحه بودجه سال 97 وزارت کشور، گفت: برای اینکه احزاب به جایگاه واقعی خود دست یابند باید از جنبه های مختلف به آنها توجه کرد.
نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، رقم ناچیزی تلقی می شود که برای احزاب در بودجه سال آینده درنظر گرفته شده است، اظهار کرد: کمیسیون ماده 10 احزاب که زیر نظر وزارت کشور است، دارای تشکیلات، نیروی انسانی و جایگاه نیست لذا باید اذعان کرد که این کمیسیون چطور
می تواند احزاب را ساماندهی و رصد کند. وی با اشاره به اینکه مبلغ مذکور برای این کمیسیون درنظر گرفته شده تا وزارت کشور سازوکار مناسب را در دبیرخانه اصلی اش ایجاد کند، ادامه داد: به عبارتی چارچوب ها و سازوکارهای احزاب که وزارت کشور پیگیر اجرای آن است از این طریق محقق شود و البته بخشی نیز به عنوان کمک به احزاب ارائه شود. این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه اگر احزاب مورد حمایت قرار بگیرند ثمره های خوبی به همراه خواهد داشت و در انتخابات و مسائل مهم کشور تاثیر می گذارند، تصریح کرد: این مهم در حالیست که هم اکنون مسئولیت مهمی به وزارت کشور سپرده شده اما هیچ بودجه ای برایش درنظر گرفته نشده است.

نظر شما