شناسهٔ خبر: 23074868 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس اداره آموزش و پرورش خاش:

انس جوانان با قرآن توطئه دشمنان را خنثی می کند/ این کتاب آسمانی عالی ترین مرجع تدوین سبک زندگی اسلامی است

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان خاش گفت: انس جوانان با قرآن توطئه دشمنان را خنثی می کند و بدون شک نورانیت قرآن سبب پاکی جوانان می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از تفتان ما، قاسم کوچکزایی در مراسم هفته قرآن، عترت و نماز و زنگ قرآن که در مدارس شهرستان خاش برگزار شد، با بیان اینکه قرآن، عترت و نماز از جایگاه بسیار والایی برخوردار هستند، اظهار کرد: از برکات آموزش و تلاوت قرآن، بخشیده شدن گناهان و معصیت ها، رفع غم و اندوه، برقراری نشاط و شادمانی، تقویت ایمان، صفای دل و سالم سازی زندگی مسلمانان است.

وی گفت: قرآن به عنوان اساسنامه زندگی هر مسلمانی است و قرآن کریم معلم اخلاق است و هر معلم اخلاق جزء راهنمایی به صراط مستقیم، چیز دیگری به انسان ها یاد نمی دهد.

کوچکزایی با بیان اینکه هفته آخر آذرماه هر سال به عنوان هفته قرآن، عترت و نماز نامگذاری شده است، تصریح کرد: این نامگذاری با هدف تعمیق و توسعه فرهنگ غنی قرآن، زمینه سازی جهت اُنس بیشتر دانش آموزان و همکاران فرهنگی با قرآن عترت و نماز و نیز ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه و مدارس و آموزش قرائت و حفظ قرآن و مفاهیم و احکام نماز و آشنایی با سبک زندگی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و ایجاد زمینه بهره گیری دانش آموزان از برکات و معنویات مصحف شریف انجام شده است.

وی با اشاره به نامگذاری روزهای این هفته، ادامه داد: روزهای این هفته با عناوینی همچون نماز جمعه؛ خانواده و تربیت دینی، مدرسه ایرانی، محور تربیت اسلامی، مرجعیت و ولایت پذیری، ائمه اطهار(علیهم السلام)، نمونه عملیی سبک زندگی قرآنی، «تلاوت و استماع» قرآن، مطالبه رهبری، بصیرت دینی، راهکار تشخیص حق از باطل، دانش آموز ایرانی،  پرچمدار فرهنگ و معارف اسلامی نامگذاری شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان خاش خاطرنشان کرد: دنیای استکبار در عصرکنونی با همه تجهیزات و ابزار به جنگ ما آمده است و بهترین ابزار ما در جنگ نرم قرآن و عترت هستند که باید به آنها تمسک بجوییم.

وی با اشاره به اهمیت علم‌آموزی، اظهار کرد: آینده کشور، آینده شهر و جامعه‌تان را باید شما دانش آموزان بسازید، خوب درس بخوانید، تحقیق و تفحص کنید و با کسب علم سبب سربلندی خود، خانواده و جامعه‌تان شوید.

گفتنی است؛ برگزاری محافل انس با قرآن در مدارس، برگزاری نشست­‌های تخصصی با اولیا جهت تبیین راهکارهای تربیت دینی و قرآنی دانش آموزان، افتتاح طرح تجهیز تعدادی از نمازخانه ­های مدارس، دیدار چهره های قرآنی با ائمه جمعه و جماعات و پیشکسوتان، افتتاح طرح بزرگ نهضت آموزش عمومی قرآن کریم  در چند مدرسه، مسابقه نقاشی و نمایشگاه با موضوع قرآن کتاب زندگی من، برگزاری مسابقه تفسیر قرآن کریم و برنامه‌های متعدد دیگر در بین فرهنگیان را از جمله برنامه‌های گرامی‌داشت هفته قرآن، عترت و نماز در شهرستان خاش بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما