شناسهٔ خبر: 23070834 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

رفع چالش نظام تعیلم و تربیت در گرو پژوهش محوری است

بهشهر- مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: رفع چالش نظام تعیلم و تربیت در گرو پژوهش محوری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی قاسمی تروجنی، شامگاه یکشنبه در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر فرهنگی بهشهر در سالن بصیرت ارشاد بهشهر افزود: حیات آموزش و پرورش در گرو پژوهش است و رویکرد معلمان باید به سمت پژوهش محوری باشد.

وی اظهار کرد: معلمان ما باید برای رفع مشکلات تعلیم و تربیت تلاش کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: نظام آموز ش و پرورش نظامی پویا است که نیازمند تلاش و همت بیشتر برای کشف روش های جدید تدریس و الگوهای برتر است که همه مربیان و معلمان ما باید در این بخش فعال شوند.

قاسمی با اعلام اینکه حل مسائل اصلی آموزش و پرورش نیازمند پژوهش همکاران و معلمان و عزم عمومی است؛ یادآور شد: حال آموزش و پرورش ما خوب نیست و باید راه حل مناسب ارائه کنیم.

وی افزود: اقدام پژوهی و درس پژوهی مهم است و باید تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد و دامنه تهدیدها که هر روز آموزش و پرورش را بیشتر از قبل تحت تاثیر قرار می دهد؛ مهار شود.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران اظهار کرد: آموزش و پرورش نهادی مظلوم است که همه ما باید توسعه آن با استفاده از ابزارهای مهم و در دسترس تلاش کنیم.

قاسمی گفت: آموزش و پرورش نیازمند افزایش کیفیت و بهره وری است و این مساله با مدرسه محوری و معلم محوری و تلاش برای پژوهش محوری در این نهاد مقدس، محقق می شود و انسان برای ادامه زندگی نیازمند شناخت مسائل زندگی است و رشد جامعه بشری نیازمند دقت بیشتر، دانستن و تحقیق است.

قاسمی گفت: اساسی ترین نرخ توسعه پایدار، توسعه آموزشی است و در این بین، شاخصه های انسانی از جمله منابع پنهان جامعه است و باید بدانیم که نرخ امید در جامعه و سلامت هرچه بیشتر باشد فرصت برای توسعه بیشتر است و باید در این بخش تلاش بیشتری انجام شود.

به گزارش مهر، در این مراسم از ۱۷ پژوهشگر برتر بهشهر در حوزه فرهنگیان این شهرستان تجلیل شدند.