به گزارش نصر، "علیرضا نوتاش" دقایقی پیش با بیان اینکه همه اتوبوس های شرکت واحد دارای معاینه فنی هستند، گفت: یک سری اتوبوس های ما دارای استاندارد یورو 2 هستند که 25 درصد ناوگان شرکت واحد را تشکیل می دهند که ذاتاً دودزا هستند.
وی افزود: با توجه به شرایط حاد آلودگی تبریز، 10 دستگاه از ناوگان اتوبوسرانی که دودزایی قابل توجهی داشتند از سرویس خارج شده اند تا تعمیرات لازم انجام شود تا پس از اخذ معاینه فنی دوباره به شبکه حمل و نقل شهری تبریز اضافه شوند.
نوتاش در عین حال گفت: این سازمان 20 میلیارد تومان برای بازسازی صفر تا صد اتوبوس های فرسوده تبریز به تعداد 100 دستگاه در سال گذشته اقدام کرده است و این اتوبوس ها را به استاندارد یورو 3 ارتقاء داده است.
وی افزود: از اواخر سال گذشته تا امروز نیز 50 دستگاه اتوبوس دوکابین جدید به ناوگان اتوبوسرانی تبریز با استاندارد یورو 4 اضافه شده است و این نقش مهمی در نوسازی ناوگان این سازمان داشته است.
این مقام مسئول اضافه کرد: در سطح شهر تبریز بیش از 800 هزار دستگاه وسائط نقلیه تردد می کنند که ناوگان شرکت واحد با 700 دستگاه کمتر از یک درصد آنهاست و در بدبینانه ترین شرایط هم 5 درصد آلودگی هوا مربوط به ناوگان اتوبوسرانی می شود.
نوتاش در خصوص ناوگان فرسوده مینی بوس های تبریز نیز گفت: مسئولیت نظارت بر ناوگان مینی بوس ها با تعاونی 432 است و شرکت واحد اتوبوسرانی مسئولیت مستقیم در این خصوص ندارد.
وی در پایان به نوسازی تاکسی های فرسوده تبریز نیز اشاره کرد و گفت: تبریز دومین شهر موفق در نوسازی ناوگان تاکسیرانی است و بیش از 4 هزار دستگاه تاکسی فرسوده تبریز نوسازی شده است که امیدواریم با ایجاد شرایط مناسب، بتوانیم شاهد نوسازی ناوگان مینی بوس های فرسوده نیز باشیم.
انتهای پیام/