شناسهٔ خبر: 23065118 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

ارسال بیت کوین برای داعش

مقام‌های قضایی در آمریکا یک زن اهل ایالت نیویورک را به پولشویی و کمک مالی به داعش از طریق ارسال پول دیجیتال بیت کوین متهم کرده اند.زوبیا شهناز، ۲۷ ساله که متولد پاکستان است به کلاهبرداری بانکی، توطئه برای پولشویی و پولشویی متهم شده است.
او متهم است که از راه‌های غیرقانونی ۸۵ هزار دلار وام دریافت کرده و با تبدیل بخش مهمی از آن به بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال، به داعش کمک کرده است. بیت‌کوین یک واحد پول مجازی با روش پرداخت دیجیتال است. نقل و انتقال این ارز دیجیتال که نسخه اسکناس یا سکه ندارد، با تأیید در شبکه ممکن می‌شود.
مجازات سنگین توهین به چنگیزخان
دادگاهی در مغولستان داخلی که منطقه‌ای خودمختار در چین است، مردی را به خاطر اهانت به چنگیزخان به یک سال زندان محکوم کرده است.
این مرد ۱۹ ساله از خود فیلمی گرفته بود که در آن روی تصویر چنگیزخان، بنیانگذار و فرمانرواى معروف امپراتورى مغول‌ها پا می‌کوبید. این مرد در دادگاه به خاطر تحریک نفرت قومی محکوم شده است.
ویدیویی که او منتشر کرد در شبکه‌های اجتماعی به سرعت پخش شد اما این ویدیو اکنون توسط دستگاه سانسور اینترنت چین حذف شده است.
بسیاری از مغول‌ها با دیده احترام به چنگیز خان می‌نگرند که در قرن سیزدهم میلادی، بانی امپراتوری وسیعی در شمال شرقی آسیا شد.

هشدار تند بریتانیا به نیروی دریایی روسیه

رییس نیروهای مسلح بریتانیا هشدار داد، انگلیس و متحدانش در ناتو باید از کابل‌های دریایی عمیق در برابر حمله فاجعه‌بار احتمالی نیروی دریایی روسیه که می‌تواند خسارتی تریلیون دلاری را در معاملات مالی در پی داشته باشد، محافظت کنند. این کابل‌ها در اقیانوس‌های جهان کشیده شده‌اند و روزانه بیش‌از 10 تریلیون دلار تراکنش و همچنین 95 درصد از ارتباطات را صورت 
می‌دهند. 
بی‌بی‌سی به نقل از استوارت پیچ، رییس ستاد مشترک ارتش انگلیس گفت: آسیب‌پذیری کابل‌هایی که در کف دریاها قرار دارند، خطر تازه‌ای در روش زندگی ما است.

نظر شما