شناسهٔ خبر: 23063670 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیش بینی کاهش 6 درجه ای دما در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری صداوسیما

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با خروج سامانه بارشی از این استان، دمای هوا تا شش درجه کاهش می یابد

صاحب‌خبر -

پیش بینی کاهش 6 درجه ای دما در چهارمحال و بختیاریبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، مهرداد قطره سامانی با اشاره به اینکه بیشترین بارش ها در 24 ساعت گذشته از ایستگاه لردگان با 18 میلی متر گزارش شده است، افزود: بیشترین میزان برف مربوط به ایستگاه های آورگان با هفت سانتی متر و در بلداجی و چلگرد هر کدام پنج سانتی متر و عمده بارش ها در مناطق جنوبی استان است.

وی گفت: میزان بارش باران در ایستگاه بلداجی 9 میلی متر، مالخلیفه هفت میلی متر، شلمزار پنج میلی متر و ایستگاه های سورشجان، بن، شهرکرد، بروجن و سامان هر کدام یک‌‎ میلی متر گزارش شده است.

قطره افزود: با خروج این سامانه از استان پدیده مه و کاهش دما پیش بینی می شود که دمای هوای استان شش درجه سانتی گراد کاهش می یابد و به علت بارش ها امکان یخبندان در برخی از محورها وجود دارد.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: دمای هوای شهرکرد برای صبح روز یکشنبه به پنج درجه سانتیگراد زیر صفر خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه میانگین بارش ها در استان از ابتدای سال زراعی تاکنون به 38 میلی متر رسیده است، گفت: با توجه به اینکه میانگین بارش های سال زراعی گذشته در مدت مشابه به 152 میلی متر و میانگین بلند مدت بارش ‌ها 158 میلی متر بوده با این حال، بارش ها نسبت به میانگین بلند مدت دوره مشابه 76 درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 75 درصد کاهش یافته است.

نظر شما