صاحبخبر - نخستین پول پسابرجام از مسیر فاینانس به اقتصاد کشور تزریق شد. «السی» یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری پروژه برقیسازی راهآهن تهران-مشهد با گذشت پنج ماه از امضای قرارداد آن با چینیها از سوی بانک صنعت و معدن ، تضمینکننده فاینانس گشایش یافت. با برقیسازی راهآهن تهران- مشهد که دوره اجرای آن ۴۸ماه پیشبینی شده، مدت زمان سفر به۴ تا ۶ ساعت کاهش مییابد. اصلاح مسیر، افزایش سرعت، همراه با ضریب ایمنی بالا، کاهش تلفات جادهای، کاهش آلودگی هوا، توسعه زیرساخت و افزایش جابهجایی بار از مزایای اجرای این پروژه است.
قرارداد تامین مالی پروژه برقیسازی قطار تهران- مشهد با گشایش «السی» حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری (۵/ ۱۱ میلیارد یوآن) عملیاتی شد تا نخستین پول خارجی از مسیر فاینانس به اقتصاد کشور تزریق شود.∎