شناسهٔ خبر: 23048124 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

فرمانده انتظامی خراسان شمالی اعلام کرد:

وقوع ۱۸۱۰ فقره تصادف برون شهری در جاده های استان/رانندگان قوانین راهنمایی را جدی نمی گیرند

فرمانده انتظامی خراسان شمالی از وقوع هزار و 810 فقره تصادف در جاده های برون شهری استان طی هشت ماهه سال جاری خبر داد و گفت: این تعداد تصادف واقع شده در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته 19 درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصر اترک، سردار علیرضا مظاهری، فرمانده انتظامی خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در این باره اظهار کرد: در هشت ماهه سال جاری هزار و 810 فقره تصادف جرحی، خسارتی و فوتی در جاده های برون شهری استان رخ داده است که بر اثر این تصادفات 179 نفر فوت شده اند.

سردار مظاهری افزود: 60 درصد از وقوع این تصادفات در سال جاری در سطح جاده های استان در محور بجنورد به جنگل گلستان رخ داده است.

وی تصریح کرد: تعداد تصادفات واقع شده در جاده های برون شهری استان در هشت ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته 19 درصد افزایش یافته است.

وی، سرعت غیر مجاز، عدم رعایت حق تقدم و عدم رعایت فاصله طولی را از علل اصلی این تصادفات عنوان کرد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی در ادامه با تاکید بر این نکته که عامل انسانی، علت عمده و علت اصلی وقوع تصادفات جاده ای هستند، تصریح کرد: متاسفانه رانندگان مقررات راهنمایی و رانندگی و آنچه که آموزش دیده اند را رعایت نمی کنند.

وی در ادامه یادآور شد: در هشت ماهه امسال 591 خودرو و هزار و 856 موتور سیکلت به علت عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در جاده های برون شهری استان توقیف شدند.

وی در بخشی دیگر از سخن خود از آغاز طرح زمستانه پلیس راهور از امروز در جاده های برون شهری استان خبر داد و گفت: این طرح تا 20 اسفند ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح شش تیم در گردنه های برف گیر استان به منظور مدیریت راه های این نقاط حضور دارند، خاطر نشان کرد: در سال گذشته با اجرای این طرح زمستانه نیز شش تیم با حضور هزار و 128 نفر در جاده ها و گردنه های برف گیر استان اجرایی شد.

سردار مظاهری افزود: در زمستان سال گذشته با اجرای این طرح زمستانه تا 30 درصد وقوع تصادفات در جاده های استان کاهش یافت.

به گزارش عصر اترک، محمد حسین علی نیا، معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی نیز با تاکید بر لزوم شدت بخشیدن بر اعمال قانون نسبت به متخلفان جاده ای، امر فرهنگسازی برای انجام رانندگی ای ایمن و صحیح در سطح جاده های را بسیار ضروری دانست.

علی اصغر بدیعی مقدم، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی نیز در این نشست اظهار کرد: پس از اینکه جاده بجنورد به فاروج تعریض، آسفالت و مناسب سازی شد، وقوع تصادفات رخ به رخ در این جاده به صفر رسید، با این وجود، هنوز شاهد بروز تصادفات به اشکالی دیگر در این جاده هستیم.

بدیعی مقدم در ادامه عنوان کرد: بر اساس تجربه خواهم گفت جاده بجنورد به جنگل گلستان نیز چهار بانده و مناسب سازی شود، در این جاده وقوع تصادفات فقط تا 15 درصد کاهش خواهد یافت.

وی با تصریح بر این مطلب که علت اصلی وقوع تصادفات جاده ای در استان عامل انسانی است، تغییر روش ها و آموزش های راهنمایی و رانندگی را بسیار ضروری دانست.

براتعلی حاتمی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این نشست با بیان اینکه نهاد آموزش و پرورش استان با فرماندهی انتظامی استان در زمینه نهادینه و آشنایی کردن کودکان و نوجوانان با شیوه های صحیح رانندگی همکاری می کند، با این وجود، اذعان کرد: رفتار اشتباه والدین در رانندگی مانع اصلی در قانون مدار کردن فرزندان در رانندگی است.

انتهای پیام/

نظر شما