شناسهٔ خبر: 23047170 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

اعلام آمادگی سرمایه گذار خارجی برای باروری ابرها در خراسان جنوبی

بیرجند- نماینده مردم شهرستان های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی از اعلام آمادگی سرمایه گذار استرالیایی برای اجرای پروژه بارورسازی ابرها در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمدباقر عبادی در گفتگویی با اشاره به دیدار با شرکت سرمایه گذاری استرالیایی در خصوص باروری ابرها، اظهار کرد: این شرکت ادعای داشتن تکنولوژی و امکانات به روز و بسیار خوبی را در زمینه باروری ابرها داشته است.

وی بیان کرد: بر اساس صحبت های ارائه شده این سرمایه گذارعنوان کرده می تواند ۱۵ الی ۲۰ درصد افزایش باران را در استان رقم بزند.

نماینده مردم شهرستان های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما خواستار ارائه طرح های این شرکت به صورت مکتوب شده ایم، افزود: پس از ارائه طرح ها توسط این شرکت با در جریان گذاشتن وزارت نیرو آن ها را در اختیار  مراکز علمی و پژوهشی جهت بررسی قرار خواهیم داد.

وی با اشاره به علاقه مندی این شرکت استرالیایی جهت سرمایه گذاری در زمینه بارور کردن ابرها در استان، عنوان کرد: این شرکت تا کنون طرح های علمی خود را در چندین کشور اجرا کرده که خوشبختانه موفق نیز بوده اند.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه اگر روش های نوین و طرح های این شرکت مورد تایید قرار گیرد قطعا از آن منوط به همراهی وزارت نیرو در استان استفاده خواهیم کرد، افزود: یقینا از هر ظرفیتی بری افزایش بارندگی در استان دریغ نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شهروندان باید بدانند هیچ یک از این امور جایگزین مصرف درست و بهینه آب را نخواهد گرفت، اظهار داشت: مردم باید در مصرف آب احتیاط داشته باشند و آن را بیهوده مصرف نکنند.

نماینده مردم شهرستان های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر استفاده از روش آبیاری تحت فشار، گفت: بارور کردن ابرها هیچ گاه ما را از استفاده درست و صحیح از آب بی نیاز نخواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما