شناسهٔ خبر: 23045078 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

مدیر خدماتی شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی:

فعالیت 88 واحد صنعتی با بیش از 5 هزار کارگر در شهرک سرمایه گذاری خارجی تبریز

نصر: مدیر خدماتی شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی گفت: حال حاضر 88 واحد صنعتی با پنج هزار نفر کارگر در این شهرک مشغول فعالیت هستند که از این تعداد نزدیک به 10 واحد با حداکثرظرفیت فعال هستند و برخی از این واحد های صنعتی بین 30 الی 70 درصد ظرفیت خود استفاده می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، "خداورد تاری" ظهر امروز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و اشتغال که به میزبانی شرکت هافمن مستقر در شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی برگزار شد، اظهار کرد و گفت: شهرک سرمایه گذاری خارجی حدود 210 هکتار وسعت دارد که از این مقدار حدود 165 هکتار مختص مساحت های صنعتی است و به 155 واحد صنعتی واگذار شده است.
وی با اشاره به اینکه تمام زیرساخت این شهرک صنعتی در حد قابل قبول است، افزود: این شهرک سه سال در غالب هیات مدیره و تحت عنوان شرکت خدماتی فعالیت می کند که دوسال به عنوان شهرک صنعتی نمونه استان انتخاب شده است؛ ولی امید است با پشتوانه محکم برای شهرک آیت الله هاشمی، بعثت و همچنین شهرک سرمایه گذاری خارجی اقداماتی افزون تر صورت گیرد.
تاری تصریح کرد: در حال حاضر 88 واحد صنعتی با پنج هزار نفر کارگر مشغول فعالیت هستند که از این تعداد نزدیک به 10 واحد با حداکثرظرفیت فعال هستند و برخی از این واحد های صنعتی بین 30 الی 70 درصد ظرفیت خود استفاده می کنند.

وی ادامه داد: این 88 واحد صنعتی از جمله واحد های بزرگی هستند 80 درصد از وسعت صنعتی شهرک را مورد بهره برداری قرار داده است.

مدیر خدماتی شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی گفت: یکی از بحث های عمومی، بحث طرح تقاطع عمومی است که 8 سال پیش در دوران دولت اسبق پایه ریزی شده بود، سال پیش زیرساخت این تقاطع توسط معاون عمرانی استاندار تخریب شد اما مجددا پایه های آن بنا نهاده شد اما متاسفانه در سال 1396 هیچ قدمی در این راستا برداشته نشده است.
تاری اذعان کرد: کاری که در این راستا به شهرک های صنعتی مربوط می شد، انجام شده است و امیدواریم که تا سال آینده این طرح مورد استفاده قرار گیرد تا ارتباط بین شهرک بعثت و شهرک سرمایه گذاری خارجی و رفت آمد بین گمرک و سیمان سفیان با عنایت به صرفه جویی انرژی تسهیل یابد.

وی تاکید کرد: در وضع موجود هیچ مشکلی بابت برق نداریم ولی ارزیابی کارشناسان از واحدهای ویژه ای که در حال ساخت هستند، این است که در ادامه این راه با مشکلات متعددی مواجه خواهند شد.برای اینکه در آینده واحد های صنعتی دچار مشکل نشوند، لازم است تا در این زمینه سرمایه گذاری صورت گیرد. ضلع جنوبی غربی را در نظر گرفته اند
وی لزوم به رفع بزرگترین مشکل تاریخی شهرک سرمایه گزاری خارجی اشاره کرد و گفت: بزرگترین مشکلی که این منطقه را مبتلا کرده است، بحث اوقاف در حق پذیره انتقال و اجاره بهاء است. طی جلسات مشترک شهرک سرمایه گذاری خارجی و اوقاف و همچنین اقدامات صورت گرفته در این زمینه، قرار است با یک قیمت نهایی توافقاتی صورت بگیرد.
مدیر خدماتی شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی افزود: شهرک سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی تنها شهرک صنعتی خارجی کشور است که 23 سرمایه گذار خارجی نیز در این شهرک مشغول فعالیت هستند که برخی از آن ها با 100 درصد سرمایه گذاری خارجی و برخی نصف سرمایه گذاری خارجی مشغول فعالیت هستند.

تاری در پایان با بیان اینکه شهرک سرمایه گذاری خارجی، جزو شهرک های تقضی محور است، اذعان کرد و گفت: شهرک صنعتی سرمایه گداری خارجی در 7 زون از جمله خودرو سازی، شیمیایی، قطعات نساجی، مواد غذایی و فولاد و ... در سطح کشور فوق العاده صاحب برند می باشد. متاسفانه مساحت این شهرک برای سرمایه گذاران خارجی که متقضی سرمایه گذاری هستند، اشباع شده است اما برای رفع این مشکل تنها از دو ضلع شرقی و ضلع غربی این منطقه امکان بهره جستن وجود دارد که امیدواریم واحد ضلع شرقی با مساحت 40 هکتار و ضلع غربی با مساحت 20 هکتار از زمین های سازمان همیاری با قیمت مناسب در اختیار واحد های صنعتی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما