شناسهٔ خبر: 23043829 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

آناليزي از پايان رکورد ويژه پرسپوليس؛ نقطه ضعفي که کي‌روش ديده بود

آناليزي از پايان رکورد ويژه پرسپوليس؛ نقطه ضعفي که کي‌روش ديده بود بادران با چه حربه‌اي توانست قفل گل نخوردن پرسپوليس را بشکند؟ پاي يک مدافع ملي‌پوش در ميان است.

صاحب‌خبر -

هر چند که گل بادران خللي در رکورد گل‌نخوردن‌هاي پرسپوليس در ليگ برتر ايجاد نکرده، ولي به هر حال اولين تيمي بود که پس از مدت‌ها دروازه بيرانوند را باز کرد. عليرضا بيرانوند با احتساب بازي‌هاي ملي، 587 دقيقه‌ بود که دروازه‌اش بسته بود. ولي مهرداد رضايي بالاخره قفل دروازه بيرانوند را شکست. رضايي با استفاده از هوش بالا، جاگيري درست، حرکت بين مدافعان و بي‌تفاوتي محمد انصاري توانست به پرسپوليس گل بزند. 

رضايي در ابتدا در شکاف بين فاصله شايان مصلح و محمد انصاري گام برمي‌داشت. سپس مصلح آن منقطه را رها کرد و به درستي به سمت بازيکن صاحب توپ رفت. حالا انصاري بايد رضايي را مهار مي‌کرد. از آن‌جايي که همه بازيکنان پرسپوليس سينه به سينه يکي از بادراني‌ها حضور داشتند، وظيفه يارگيري مهرداد رضايي هم به محمد انصاري رسيده بود. ولي انصاري توجهي به حرکت اين بازيکن نداشت و رضايي از عدم سخت‌گيري حاج محمد در دفاع استفاده کرد. رضايي به پشت اين بازيکن رفت. جايي که شجاع مجبور مي‌شد براي پوشش او، بازيکني که يارگيري کرده را آزاد کند. با همين حربه، نظم دفاع پرسپوليس به هم ريخت و بادران گل زد.

اتفاقي که يک بار ديگر نشان داد که چرا اخيرا کي‌روش اعتماد کمتري به انصاري دارد و در اردوهاي اخير تيم ملي، خيلي زود روي نام او خط قرمز مي‌کشد. انصاري وسواس کمي در همراهي مهاجمان حريف دارد و با بازيکن مقابل، زيادي مدارا مي‌کند. محمد انصاري خيلي هم محکم بازي نمي‌کند و همين باعث شده که در پست غيرتخخصي، کمتر از دفاع چپ مطمئن ظاهر شود. با اين گل، شايد برانکو هم کمتر به استراحت سيدجلال فکر کند و انصاري را به پستي برگرداند که در آن توانايي بي‌نظيري دارد. 

فريم به فريم با شرح ماجرا 

مهرداد رضايي در فاصله بين دو مدافع پرسپوليس يعني مصلح و انصاري قرار گرفت.  

مصلح براي پوشش فضاي پشت رسن و احمدزاده، به سمت بازيکن صاحب توپ رفت. حالا همه بازيکنان پرسپوليس يک مهاجم نارنجي‌پوش را يارگيري کرده بودند. مهار رضايي هم به انصاري رسيده بود. 

اين بار رضايي عقب‌تر رفت و به جاي حفره بين دفاع چپ و دفاع وسط پرسپوليس، بين دو مدافع مياني تيم يعني شجاع و انصاري قرار گرفت. 

انصاري توجهي به حرکت مهاجم بادران نداشت و تمام حواس‌اش به توپ بود. رضايي هم از همين موضوع استفاده کرد و سريعا از چنگ مدافع يارگيرش فرار کرد. حالا شجاع مجبور بود بازيکني که يارگيري کرده را رها کند و به سمت رضايي برود که از دست حاج‌محمد فرار کرده. رضايي حالا فاصله زيادي از هر دو بازيکن دارد. 

در اين شرايط شجاع که به اين بازيکن نرسيد. محمد انصاري هم فقط تماشاگر حرکات و ضربه نهايي مهاجم بادران بود.

اتفاقي که صداي شجاع خليل‌زاده را درآورد. شجاع بعد از گل، از بي‌توجهي انصاري گله داشت. 

نظر شما