شناسهٔ خبر: 23042654 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده مردم همدان در مجلس:

شورای شهر و شهرداری همدان خود را مشغول کارهای کوچک نکنند

R41405/P41362/S6,75/CT11

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: شورای شهر و شهرداری همدان خود را مشغول کارهای کوچک نکنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حمیدرضا حاجی بابایی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه شهردار همدان اظهار داشت: از زحمات شهردار و شورای اسلامی قبلی و فعلی همدان و دیگر مسئولان استان که برای انتخاب شهردار زحمت کشیدند تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه شهر همدان با روستاهای اطراف شهر حدود 700هزار نفر جمعیت دارند و 40درصد جمعیت استان را شکل می‌دهند، افزود: این میزان از جمعیت یعنی همه امکاناتی که به استان می‌آید باید 40درصد مربوط به همدان باشد.

نماینده همدان در مجلس با اشاره به اینکه چون شهر همدان مرکز استان است همه فکر می‌کنند وضعیت خوبی دارد، گفت: متاسفانه شهرها هرچه بزرگتر می‌شوند دردهایشان نیز بیشتر می‌شود.

وی با تاکید براینکه امروز شهر همدان با وجود زحمات مسئولان در شأن مردم همدان نیست عنوان کرد: شهر همدان برای پیشرفت نیاز به کار بزرگ و‌ جمعی با پشتیبانی مردم و مسئولان دارد.

حاجی بابایی خطاب به شهردار جدید همدان تصریح کرد: من برای آقای صوفی که امروز به عنوان شهردار انتخاب شده‌اند یک هدف بیشتر در ذهن خودم متصور نیستم و آن اینکه باید هرچه سریعتر کارها را آغاز کنند تا مشکلات در این شهر حل شود.

وی گفت: لازم است شهردار جدید همدان با مشارکت مسئولان و نمایندگان کار را در همدان  شروع کنند چرا که هرچه زمان بگذرد کار سخت تر می‌شود.

نماینده مردم همدان در مجلس ابراز کرد: در بودجه سال 97 اعتباری 70 هزار میلیارد تومانی برای شهرها در نظر گرفته شده است که باید بخشی از آن در اختیار نهادها و شهرداری‌ها قرار گیرد.

وی بیان کرد: 25درصد از این بودجه متعلق به شهرداری است و 50درصد از اعتبار شهرداری‌ها نیز به مردم شهرها تعلق می‌گیرد پس باید با حرکت در مسیر کلان شهر همدان این بودجه را برای پیشرفت همدان به دست آوریم.

حاجی بابایی با بیان اینکه علاوه بر بودجه در نظر گرفته شده منابعی نیز از بخش صندوق توسعه ملی و سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی می‌توان جذب کرد اظهار داشت: 40درصد از سرمایه‌گذاری‌های استان باید به شهر همدان اختصاص یابد.

وی با تاکید بر لزوم انجام کارهای ثمربخش در همدان برای ایجاد عمران و آبادانی گفت: همدان ویترین استان است پس باید وضع شهر به گونه‌ای باشد که هرکسی هنگام ورود به همدان این موضوع را درک کند.

نماینده مردم همدان با بیان اینکه در این استان باید سالانه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شود و برای تحقق این کار باید بسترهای لازم فراهم شود، افزود: باید رینگ سوم شهر همدان اجرا و وضعیت حاشیه‌های شهر معلوم شود.

حاجی بابایی با بیان اینکه ما در بخش سرمایه‌گذاری در شهر همدان باید کاری مانند آنچه که مشهد در حال انجام آن است انجام دهیم گفت: اگر شورای شهر وارد میدان کار شوند نمایندگان نیز پا به پای آنها کار می‌کنند اما اگر بخواهید خود را با کارهای کوچک و جزیی مشغول کنید ما نمی‌توانیم شما را یاری کنیم.

وی خطاب به شهردار و شورای شهر همدان گفت: من به عنوان نماینده از شما می‌خواهم کار کنید و امروز از شما حمایت می‌کنم اما اگر در آینده اهل انجام کار نباشید عملکرد شما را نقد می‌کنم چراکه شهرداری باید چالاک، چابک باشد و مدل قدرت حرکت کند تا کاری در استان رقم بخورد.

نماینده مردم همدان با اشاره به بودجه کم شهرداری همدان گفت: اگرچه با وجود چنین بودجه‌هایی آقای رسولی معجزه کرد اما در شرایط فعلی احداث یک پل یعنی اینکه ما سرکار هستیم من هرگز از انجام کارهای کوچک احساس رضایت نمی‌کنم.

حاجی بابایی با بیان اینکه فعالیت شهرداری در آینده باید شفاف بوده و تمام دریافتی‌ها و پرداختی‌هایش مشخص باشد، گفت: اگر حقی را کم کنیم در برابر مردم مسئول هستید بنابراین هرکس در این استان کارآمدتر بوده و به مردم خدمت بیشتری می‌کند را عزیز می‌دارم چراکه ملاک برای ما کارآمدی است.

وی با قدردانی از استاندار همدان به سبب تلاش‌هایی که برای مردم همدان می‌کنند اظهار داشت: باید پس به دست هم دهیم و کار کنیم چرا که برنامه ششم توسعه و بودجه دست ما را باز گذاشته است.

شهردار و شورای شهری موفق است که حاشیه‌ها را کنار بگذارد

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در آیبن تودیع و معارفه شهردار همدان اظهار داشت: امروز معارفه مدیری توانمند، خطرپذیر و شجاع است و حضور این جمعیت در مراسم، نشانه تحول و مطالبه مردم شهر است و باید به خواسته‌های مردم پاسخ داده شود.

امیر خجسته افزود: شهرداری موفق و شورای شهری اثرگذار است که حاشیه‌ها را کنار گذاشته و به فکر مردم باشد زیرا حاشیه‌سازی به ضرر مردم تمام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه براساس پیگیری کمیسیون امور شوراهای مجلس، تعداد زیادی از اعضای شورای شهر در کشور در دوران خدمت حذف شده‌اند، عنوان کرد: افرادی نیز بوه‌اند که همدل و هم فکر شهردار را حمایت کرده و در شهر خود تحول ایجاد کرده‌اند.

وی بیان کرد: باتوجه به توانمندی‌های استان امیدواریم بتوانیم به خواست مردم که تحول است برسیم و از رکود و سکوت بیرون بیاییم.

نماینده مردم همدان و فامنین با تاکید بر اینکه رمز پیروزی در پیگیری است، تصریح کرد: مدیران بی تحرک و ساکت آفت جامعه‌اند و مدیران بی روح و بی‌همت نمی‌توانند حق مردم را بگیرند.

خجسته افزود: 85 درصد بودجه‌های ملی ما در تهران است و مدیران استان باید برای جذب آن همت کنند.

وی عنوان کرد: همدان استان و شهر گردشگری بوده و هزار و 800 جاذبه گردشگری داشته و با این ظرفیت می‌تواند به پیشرفت برسد.

خجسته تاکید کرد: مردم انتظار دارند که کارها به سرعت انجام شود و شهرداری باید برای تحقق مطالبات مردم تلاش کند و ما نیز باید شهردار را حمایت کنیم.

وی بیان کرد: بنا بود هزار میلیارد تومان از بانک شهر به استان اختصاص یابد، اما از دست رفت و باید برای آینده تلاش کرد.

خجسته تصریح کرد: شهردار جدید باید شفافیت و مبارزه زمین خواری را در دستور کار خود قرار داده و از نابودی فضای سبز جلوگیری کرده و دست کسی که منافع خود را در دست اندازی به اموال عمومی می‌بیند قطع کند.

وی با تاکید بر تکریم ارباب رجوع در شهرداری عنوان کرد: این انتظار وجود دارد که با ارباب رجوع به طور مطلوب برخورد کرده و کارهای شهرداری به روز باشد تا تکریم ارباب رجوع انجام شود.

خجسته گفت: امروز افق شهر روشن است و وحدت و همدلی در استان وجود دارد و وقتی وحدت باشد، کار نیز پیش رفته و تحول خوبی رخ می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما