شناسهٔ خبر: 23035824 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مراکز حوزوی آغاز به کار کرد

خبرگزاری شبستان:چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مراکز حوزوی با حضور مدیر حوزه های علمیه در قم افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، چهارمین نمایشگاه دستاوردهای  پژوهشی حوزوی امروز(25آذر) با حضور آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، در مصلی قدس شهر قم افتتاح شد.

 

آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در این مراسم با اشاره به فعالیت های پژوهشی حوزویان گفت: حوزه علمیه در این زمینه پیشرفت های چشمگیری داشته که می توان به افزایش تعداد پژوهشگران حوزوی، تعدد مراکز تحقیقاتی مختلف، تنوع رسانه‌ای حوزه و تنوع موضوعی تحقیقات حوزویان اشاره کرد.

 

وی اقدامات و پیشرفت‌های علمی تحقیقاتی حوزه‌های علمیه را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: مباحث نوین فناوری از جمله میاحثی است که باید بیشتر به آن ورود کنیم تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.

 

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه  تحقیقات حوزوی در مسیر پاسخگویی به نیازهای جامعه حرکت می‌کند گفت: 240 رشته در حوزه‌های علمیه تدریس می‌شود که در قالب حدود 30 مرکز حوزوی اداره می شود و دبیرخانه آن نیز موضوعات کلان را دنبال می‌کند.

 

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: همچنین در دانشگاه‌های کشورنیز 45 رشته اسلامی محض تدریس می‌شود و بیش از 80 هزار دانشجو در آن تحصیل می‌کند که این شاخص‌ها نشان دهنده تولید علم در حوزه است.

 

لازم به ذکر است چهارمین نمایشگاه دستاوردهای حوزوی از امروز (25 آذر) به مدت 5 روز در مصلی قدس شهر قم برپا خواهد بود.

 

لازم به ذکر است این مراسم با حضور مسئولان استانی از جمله سید موسی حسینی ‌کاشانی مدیرکل  فرهنگ و ارشاد اسلامی و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی برگزار شد.

نظر شما