شناسهٔ خبر: 23034217 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس منابع طبیعی شهرستان بهاباد:

طرح ملی جنگلانه در بهاباد اجرا شد

R41376/P1494/S6,76/CT11

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهاباد گفت: طرح ملی جنگلانه همزمان با سراسر کشور با هدف ترمیم و احیای رویشگاه‌های جنگلی و مرتعی در منطقه ذخیره‌گاه جنگلی شهرستان بهاباد اجرا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهاباد، مهدی دهقان چناری به اهداف طرح ملی جنگلانه اشاره کرد و اظهار داشت: از جمله اهداف طرح ملی جنگلانه، تازه داشتن عرصه‌های جنگلی و مرتعی کشور، شناخت و حمایت از گونه‌های گیاهی در معرض خطر است. 

وی گفت: هدف این طرح آشنایی مردم با روش کاشت گونه‌های مختلف گیاهی، معرفی جایگاه واقعی مردم به خصوص جوامع محلی در احیا و نگهداری و حفاظت از تنوع زیستی، تقویت فرهنگ دیرینه‌ای یاری‌ گیری به منظور حفاظت از آب و خاک است. 

وی صیانت از جنگل‌ها و مراتع را نیازمند عزم همگانی دانست و خاطر نشان کرد: منابع طبیعی نعمتی ارزشمند است که زندگی بدون آن ممکن نیست و در آموزه‌های دین مبین اسلام، تأکید فراوانی بر حفاظت و حراست از منابع طبیعی، درختان و آب‌وهوای پاک‌شده است. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهاباد تصریح کرد: جلب مشارکت‌های مردمی، استفاده از دانش ظرفیت نیروهای بومی محلی در حفاظت از منابع طبیعی بسیار اهمیت دارد و بهترین حفاظت کننده عرصه‌های منابع طبیعی که خود مردم هستند نقش اساسی در حفظ این مواهب الهی دارند. 

وی افزود: این طرح با همکاری بسیج سازندگی بهاباد به صورت مستمر در سایر مناطق روستایی این شهرستان انجام می‌شود. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهاباد اظهار داشت: این حرکت نمادین نشانی از حضور فعال، خودجوش و خردمندانه مردم در برنامه‌های محیط زیستی و پاسداشت طبیعت است. 

انتهای پیام/

نظر شما