شناسهٔ خبر: 23024164 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

لزوم معرفی ظرفیت های استانی برای جذب گردشگر و سرمایه

معاون امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی برلزوم  اهمیت و فعالیت کارآفرینان و فعالین اقتصادی روستایی در نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر

صاحب‌خبر - معاون امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی برلزوم  اهمیت و فعالیت کارآفرینان و فعالین اقتصادی روستایی در نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر تاکید کرد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی تقی کهوریان در جلسه هماهنگی مشارکت دستگاههای اجرایی استان در سومین نمایشگاه سراسری توانمندیهای روستائیان وعشایر کشور گفت: این نمایشگاه فرصتی برای معرفی توانمندیهای جامعه روستایی و عشایری در تمامی زمینه های تولیدی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری است که با حضور فعال درآن و بازاریابی خوب برای محصولات بومی در استان، بازار فروش مستمر این تولیدات به سایر نقاط کشور فراهم می شود.
وی با  اشاره به اثرات مثبت این نمایشگاه در معیشت روستائیان و رونق اقتصادی استان افزود:از مهمترین شاخصه های اقتصادی مقاومتی اتکای به منابع و ظرفیت های داخلی است که در جامعه روستایی وعشایری بخش بزرگی از تولیدات به ظرفیت های محلی متکی است و توجه به این امر مهم می تواند در تحقق اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی منشاء اثر باشد.
معاون امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های سازمان های مردمی در این نمایشگاه ادامه داد: آذربایجان غربی در تولید عسل، تولید فرش های دستبافت با معرفی 2 نمونه فرش افشار و ماهی، تولید عرقیات گیاهان دارویی ، نقل بیدمشک و صنایع دستی دارای توانمندی و جایگاه ویژه ای درکشور است که با معرفی و عرضه آنها فرصت های سرمایه گذاری و اشتغال در مناطق روستایی بیش از گذشته فراهم می شود.
کهوریان همچنین معرفی آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی استان، معرفی آداب و سنن بومی و محلی استان و معرفی مبتکران و نخبگان روستایی استان و روستاهایی نمونه گردشگری را از دیگر ظرفیت های شرکت دراین نمایشگاه برشمرد و افزود: آذربایجان غربی با تنوع اقوام و ادیانی که دارد و با طبیعت سرسبز و بکر آن در کنار آثار تاریخی و فرهنگی به عنوان استان هفت آسمان و هشت بهشت در بحث بوم گردی و اکوتوریست از ظرفیت و قابلیت های کم نظیری برخوردار بوده که با معرفی آنها باید نسبت به جذب سرمایه ها و جذب گردشگران اقدام شود.
وی همچنین نمایشگاه را فرصت بسیار مناسبی برای بازاریابی و بازشناسی محصولات تولیدی جامعه روستایی استان برای فروش محصولات در طول سال و سالهای آتی با توجه به حضور تجار و اصناف در این نمایشگاه برشمرد و به اهمیت توجه و فعالیت کارآفرینان و فعالین اقتصادی روستایی در این زمینه تاکید کرد.
معاون امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی همچنین به حضور و مدیریت غرفه های نمایشگاه از منتخبین نخبه روستایی باپوشش های محلی تاکید و اضافه کرد: غرفه های شهرستانها باید متمایز از هم نماینده ویژگی ها و ظرفیت های همان شهرستان از جنبه های مختلف باشد.
قهرمانی مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت:سومین نمایشگاه سراسری توانمندیهای روستائیان و عشایر اسفندماه سالجاری با مشارکت تمامی استانها در تهران برگزار می شود.
وی افزود:در این نمایشگاه برای تمامی شهرستان ها غرفه نمایشگاهی پیش بینی شده که درآن شهرستانها تولیدات و قابلیت های بومی و محلی خود در عرصه تولیدات روستایی و عشایری را در معرض دید عموم قرار می دهند.
تاجفر مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به توانمندیهای زنان روستایی استان دربخش صنایع دستی و خانگی گفت:بازاریابی محصولات تولیدی مهمترین بخش فعالیت اقتصادی است که با توجه به پیشرفت های علمی در زمینه فناوریهای جدید و به منظور آشنایی و بهره برداری جامعه روستایی از آن ماه آینده همایش استانی کارآفرینی زنان در حوزه فناوری و اطلاعات در ارومیه برگزار می شود.
در ادامه این جلسه مقرر شد کمیته های شهرستانی با ریاست فرمانداران به منظور برنامه ریزی و هماهنگی دستگاههای اجرایی برای شرکت در سومین نمایشگاه سراسری توانمندیهای روستائیان وعشایرتشکیل شود و دستگاههای اجرایی اصلی وظیفه مند در این حوزه برای جلسه بعد چهارچوب کاری مدونی را برای اجرا در نمایشگاه ارائه نمایند.
انتهای پیام

نظر شما