شناسهٔ خبر: 23021476 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور عنوان کرد:

سهم ۳۷ درصدی خیران در احداث مدارس کشور

دزفول - رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز کشور گفت: سهم خیران مدرسه‌ساز کشور در احداث مدارس، ۳۷ درصد است که قطعاً افزایش خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حافظی پیش از ظهر امروز جمعه در آئین افتتاح ۵ طرح آموزشی خیرساز در شهرستان دزفول اظهار کرد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز ایران از ۲۱ سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون بالغ‌بر ۶۵۰ هزار فرد خیر در این مجمع حضور فعال دارند.

وی با بیان اینکه یک هزار نفر نیز در برون مرزها این هدف مقدس را دنبال می‌کنند، افزود: مجمع خیران مدرسه‌ساز ایران در سراسر جهان حضور فیزیکی داشته و اقدام به ساخت مدارسی در چند کشور خارجی کرده که در این مدارس هم دانش آموزان ایرانی و هم دانش آموزان سایر کشورها با تدریس معلمان ایرانی حضور دارند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور عنوان کرد: در کشورهای امارات، ترکیه و کانادا موفق به ایجاد مجمع خیران مدرسه‌ساز و احداث چندین مدرسه کرده‌ایم که این امر حاصل تلاش‌ها و پیگیری‌های مختلف اعضای مجمع بوده است.

حافظی ادامه داد: در روزهای گذشته با حضور در کشور آلمان نیز مقرر کردیم تا در چهار شهر این کشور مدارس خیرساز احداث شود تا پرچم این حرکت مقدس و برخاسته از همت خیران ایران را در قلب اروپا نیز برافراشته کنیم.

وی در ادامه بابیان اینکه ۳۷ درصد مدارس کشور توسط خیرین مدرسه‌ساز احداث شده است، گفت: در سال گذشته میزان مشارکت خیران مدرسه‌ساز کشور در احداث مدارس ۶ برابر رقم اعتبارات دولتی بوده است که قطعاً با توجه به مشکلات اقتصادی و وضعیت کشور ما در مجمع خیرین بیش‌ازپیش در این زمینه ورود خواهیم کرد و در خدمت آموزش‌وپرورش کشور هستیم.

حافظی با بیان اینکه خیران مدرسه‌ساز خوزستان بیشترین تعامل را با این مجمع دارند، از همکاری خیران خوزستانی و اداره کل آموزش‌وپرورش استان تقدیر کرد.

به گزارش مهر، پنج طرح آموزشی با مشارکت خیران، امروز جمعه با حضور وزیر آموزش‌وپرورش در دزفول افتتاح شد.

نظر شما