شناسهٔ خبر: 23021010 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

خدا قوت سردار…

صاحب‌خبر -
 

وقتی مدیری، درد مردم دارد و دل به گشودن گره‌هایی از کار خلق بسته است، گاه مهربان و نرم و نازک دل است و گاه خشمگین و برافروخته می‌شود. گاه ساعت‌ها، به صبوری پای درددل پیرزنی می‌نشیند و گاه، در یک لحظه، جرقه می‌شود و فریاد برمی‌آورد. وقتی مدیری، دردش درد مردم است و غصه‌اش، غصه‌ی خلق، خشم و نرمش و جاذبه و دافعه‌اش، هر دو ستودنی است. همان طور که در آوردگاه نبرد با دشمن، تیغ قهرش عبادت بود، در میدان خدمت، غضب و خشمش، برای خدمت به مخلوق و رضایت خالق، ستودنی است…
در پی زلزله کرمان و صدها پس لرزه دلهره‌آور و بیرون ماندن شبانگاه تا صبح جمع بزرگی از مردم، در هوای منهای شش درجه، ارتباط موبایلی برخی مناطق استان قطع شد و بسیاری از خویشاوندان و بستگان مردم زلزله‌زده، در شرایط اضطراب و دلهره، نتوانستند با عزیزانشان ارتباط بگیرند و از سلامتی‌شان مطلع و مطمئن شوند و این بر بار نگرانی‌ها افزود.
مهندس علیرضا رزم حسینی استاندار محبوب کرمان، در جلسه سه‌شنبه شب ستاد مدیریت بحران استان، خطاب به مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات و مدیر همراه اول استان در پاسخ به آنان که گفته بودند «همان طور که اگر مردم همزمان به معابر هجوم ببرند ترافیک ایجاد می‌شود و در رفت و آمد اختلال ایجاد می‌شود، وقتی همه همزمان وارد فضای ارتباطی شوند، اختلال به‌وجود می‌آید» چنین گفت:
«پس از وقوع زمین‌لرزه، برقراری ارتباط تلفنی با مناطق زلزله‌زده به سختی ممکن شد و از بی‌سیم نیروی انتظامی کمک گرفتیم. مسئول ارتباطات استان می‌گوید که ارتباطات در زمان بحران شلوغ می‌شود. مگر در زمان عادی ارتباطات بحرانی می‌شود؟ ما در زمان بحرانی ارتباطات می‌خواهیم، در زمان معمولی که ارتباطات وجود دارد. در حالی تلفن‌های ستاد بحران قطع می‌شود که تعهد داده بودند این تلفن‌ها هیچ زمانی قطع نمی‌شود. در چنین شرایطی چه باید کرد؟ کرمان استانی حادثه‌خیزاست و دیگر نمی‌توان تجربیات تلخ گذشته را تکرار کرد. ما نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم، دو سال است که مشکلات ارتباطات را گوشزد می‌کنیم…»
رزم‌حسینی سپس مدیران مربوطه را از جلسه بیرون کرد و گفت تا زمانی که مشکل ارتباطات استان حل نشود مدیر ارتباطات نداریم.
رزم‌حسینی سپس با وزیر ارتباطات تماس گرفت و ضمن گلایه از وضع ارتباطات استان خواستار برکناری مدیر مربوطه شد.
بسیاری از شهروندان کرمانی، با کامنت گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی این اقدام استاندار را تحسین برانگیز و نشانه اقتدار و دلسوزی او دانستند. برخی کاربران نوشتند «این برخورد استاندار ما را به وجد آورد…»
نکیسا خدیشی، روزنامه نگار و تحلیل‌گر محلی استان کرمان در یادداشتی با عنوان «زلزله رزم حسینی قربانی داشت» چنین نوشت: اگر زلزله‌های پشت هم نتوانست کرمان را به سطح اخبار ملی ببرد، اما جلسه ستاد بحران روز سه‌شنبه حسابی کرمانی‌ها را بر سر زبان انداخت. رزم‌حسینی استاندار کرمان با اخراج مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان و مدیر همراه اول در استان کرمان خبرساز شد.
علیرضا رزم‌حسینی که ۱۰ آذر ۹۶ شمع چهارسالگی سمت‌اش در استانداری کرمان را فوت کرد، از آذر ۹۲ فرمان دولت در پهناورترین استان کشور را در دست دارد. او با ترکیبی از تجربه فرماندهی جنگ در رکاب حاج قاسم سلیمانی و مدیریت در شرکت خاتم‌الانبیا و همکاری بنیاد مستضعفان به همراه فعالیت در بخش غیردولتی پا به زمین مدیریت به سبک دولتی گذاشت.
رزم‌حسینی نشان فتح را از رهبری دریافت کرده و جانباز خیبری دفاع مقدس است. وی در ابتدا پایه‌گذار ایده‌ای به نام «مثلت توسعه» در کرمان بود. شیوه‌ای که در آن با همراه کردن نمایندگان مجلس، دولت و ائمه جمعه سعی در توسعه استان کرمان داشت. در ادامه این ایده جای خود را به «اقتصاد مقاومتی» داد و وی طرح «معین‌های اقتصادی» را مطرح کرد که با استقبال از سوی حاکمیت روبه‌رو شد.
روشی که در آن بنگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی که ریشه در کرمان داشتند عهده‌دار تحول اقتصادی در مناطقی از کرمان شدند. گل سرسبد آنها هم «قلعه گنج» بود که با پادرمیانی بنیاد مستضعفان به ثمر نشست. محروم‌ترین و دورافتاده‌ترین شهرستان کرمان حالا هتل ۴ ستاره کپری دارد و چهارشنبه آخر هر ماه سعیدی‌کیا به قلعه گنج می‌رود تا شخصاً روند پیشروی سرمایه‌گذاری‌های بنیاد در این شهرستان را زیرنظر داشته باشد.
علیرضا رزم‌حسینی دستش به جیبش می‌رسد و… او بلندپرواز است و اما بازی در زمین دولت برخی روزها پر پروازش را شکسته. از همین رو همیشه به دنبال افزایش اختیارات مدیران استانی بوده و معتقد است استان‌ها باید با تصمیم مدیران بومی هدایت شوند. سنگی که هنوز نتوانسته از مقابل بردارد.
همین روحیه باعث شده گاهی در کار شورای شهر کرمان هم دخالتی از سر خیرخواهی بکند. نمونه آن واگذاری پروژه اجرای چندین پل غیرهم‌سطح در شهر کرمان است که به قرارگاه خاتم‌الانبیا واگذار شده است. در بخشی از پرونده رزم‌حسینی توجه به احیای خانه‌ها و باغ‌های میراثی و قدیمی را می‌توان دید. او با جلب نظر سرمایه‌گذاران توانست باغ «فتح‌آباد» در کرمان و خانه «حاج آقا علی» در رفسنجان را از خرابه شدن نجات دهد.
استاندار کرمان هر چند تاکنون مصاحبه مطبوعات نگذاشته اما ارتباط خوبی با رسانه‌ها دارد. از سیاست دوری می‌کند و همین باعث شده جریان اصلاح‌طلب حامی روحانی دل خوشی از تصمیمات او نداشته باشد. زود از کوره در می‌رود اما دیری نمی‌پاید که به کوره برمی‌گردد. ماجرای شب ستاد بحران هم نمونه‌ای از آن بود.

نظر شما