شناسهٔ خبر: 23018669 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بررسی چالش های جامعه کارگری

در همایش مسئولان خانه کارگر سراسر کشور در قم، مهمترین چالش‌های جامعه کارگری از جمله امنیت شغلی، اشتغال اتباع بیگانه و بدهی دولت به تامین اجتماعی بررسی شد.

صاحب‌خبر -
بررسی چالش های جامعه کارگریبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز قم، صادقی معاون امور هماهنگی استان‌های خانه کارگر کشور، انتقال تعهدات حاکمیت به جامعه کارگری را به سازمان تامین اجتماعی بدون تامین منابع مالی آن و پرداخت نشدن بدهی کلان دولت به تامین اجتماعی و اصلاح نشدن برخی قوانین و تصویب قوانین زود هنگام را از مهمترین چالش‌های امروز جامعه کارگری کشور خواند.
- بدهي 146 هزار ميليارد توماني دولت به سازمان تامين اجتماعي
وی با اشاره به بدهی حدود یکصد و چهل و شش هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: دولت در لایحه بودجه سال۹۷ تنها پرداخت یکصد و بیست و شش میلیارد تومان از این بدهی را به مجلس پیشنهاد کرده است.
معاون دبیرکل خانه کارگر افزود: بر اساس قانون مبلغی که دولت باید در سال۹۷ به تامین اجتماعی بپردازد بیست و سه هزار میلیارد تومان است.
صادقی گفت: دولت در سال ۹۶ هم باید پنج هزار میلیارد تومان از بدهی به تامین اجتماعی را بپردازد که تاکنون ریالی پرداخت نکرده است.
بر اساس قانون برنامه ششم توسعه دولت باید سالانه ده درصد بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی بپردازد.
نصیری معاون آموزش و امور اعضای خانه کارگر هم امنیت شغلی جامعه کارگری و اشتغال اتباع بیگانه را از مهمترین چالش‌های موجود بیان کرد.
نصیری با اشاره به اعلام اخیر وزارت کشور مبنی بر اینکه اتباع بیگانه دارای مجوز اقامت امکان اشتغال در کشور را دارند از آن انتقاد کرد و گفت: اینکار باعث می‌شود امنیت شغلی کارگران آماده به کار ایرانی به ویژه در بخش ساختمان به خطر افتد.
بررسی چالش های جامعه کارگریمعاون آموزش و امور اعضای خانه کارگر کشور همچنین گفت: به زودی پرتال جامع خانه کارگر فعال می‌شود تا همه جامعه ۱۲میلیونی کارگران بتوانند غیرحضوری ثبت نام و عضو خانه کارگر شوند و از خدمات آن استفاده کنند.
۴۴ میلیون نفر از مردم ایران زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.
mp4
<div id="video-display-embed-code_1686094" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/1944019/1686094?width=400&height=300"></script></div>

 

نظر شما