شناسهٔ خبر: 23012899 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آماده باش ۴۱ اکیپ راهداری/ دستگاه‌های راهداری نیازمند نوسازی است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه ۴۱ اکیپ راهداری با فرا رسیدن فصل سرما در آماده باش کامل قرار دارند گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی و دستگاه های راهداری گیلان نیازمند نوسازی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، محمدرضانازک کار، مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده ای گیلان امروز (23آذر) در نشست خبری به مناسبت هفته حمل ونقل، رانندگان و راهداری در سالن اجتماعات این اداره کل اظهار کرد: با فرا رسیدن فصل سرما راهداری در آماده باش کامل قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه 26 آذر یادآور مجاهدت و تبلور غیرت تمامی فعالان حمل و نقل به ویژه رانندگان است گفت: در سال 62 حرکت رانندگان بخش حمل و نقل جاده‌ای با لبیک به ندای معمار کبیر انقلاب در شرایط حساس دفاع مقدس برای جلوگیری از وقوع بحران اقتصادی شمرده می شد.

 

نازک کار به راهدارخانه‌های ثابت و سیار گیلان اشاره و تصریح کرد: گیلان دارای 16راهدار خانه ثابت و 9 راهدار خانه سیار است.

 

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده ای گیلان اذعان کرد:41 اکیپ مجهز شامل 274 دستگاه سبک، نیمه سنگین و سنگین و همچنین 482 راهدار و اپراتورهای این دستگاها در محورهای گیلان فعال است.

 

وی ادامه داد: 386 کیلومتر مناطق صعب العبور در گیلان وجود دارد.  

 

نازک کار به دستگاه های راهداری اشاره و تصریح کرد: دستگاه‌های راهداری گیلان نیازمند نوسازی است، نوسازی دستگاه‌های راهداری به اعتبارات ویژه‌ای نیازمند است.

 

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده ای گیلان به وضعیت شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر گیلان پرداخت و افزود: 168شرکت و موسسه حمل و نقل کالا، 126شرکت حمل و نقل مسافر، 2 شرکت حمل و نقل بین المللی کالا و یک شرکت حمل و نقل بینالمللی مسافر و همچنین 70 نمایندگی شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا در گیلان فعال است.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در گیلان 7 هزار و 935 ناوگان به همراه 12 هزار و 209 راننده فعال در بخش حمل و نقل  عمومی گیلان مشغول فعالیت هستند.

 

نازک کار  به جابجایی زوار اربعین اشاره و اضافه کرد: 8 هزارو 231 زائر اربعین استان گیلان با 266 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری جابجا شدند.

 

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: 8 هزارو 723 زائر کشورهای آذربایجان و گرجستان و داغستان روسیه از مرز آستارا وارد کشور شدند و توسط ناوگان حمل و نقل عمومی گیلان به مرز شلمچه برای شرکت در همایش عظیم اربعین حسینی اعزام شدند.     

 

وی خاطر نشان کرد: 12مجتمع خدماتی-رفاهی در حال بهره برداری و 11مجتمع خدمات - رفاهی در استان در دست احداث  است.

 

نازک کار  به عملکرد 8 ماهه این اداره کل اشاره  کرد و افزود: 6 میلیون و 57 هزارتن کالا توسط 430 هزار و 253 دستگاه تردد در 8 ماهه سال جاری جابجا شده است.

 

مدیرکل راهداری، حمل و نقل  جاده ای گیلان تصریح کرد: در این مدت 3 میلیون و720 هزار و 385 میلیون نفر مسافر توسط 495 هزار و 809 دستگاه تردد وسیله نقلیه عمومی جابجا شده است.

 

     

                                                                                                         

برچسب‌ها:

نظر شما