شناسهٔ خبر: 23002651 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

نودل قارچ و اسفناج کره‌ای

ساکنان شرق آسیا و کره‌ای‌ها از نودل با انواع افزودنی‌ها به‌عنوان غذا استفاده زیادی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

این نودل با قارچ و اسفناج تهیه می‌شود که قارچ منبع غنی پتاسیم است و به کاهش فشار خون بالا و خطر سکته مغزی کمک می‌کند.

مواد لازم برای دو نفر:

نودل: 2 بسته / قارچ: 450 گرم / برگ اسفناج: 50 گرم / سیر خرد شده: 7حبه/ روغن زیتون: 3 قاشق غذاخوری / روغن کنجد: یک قاشق غذاخوری / آب: یک لیوان / سویا سس: 5 قاشق غذاخوری / نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

نودل را در آب جوش ریخته و با ادویه مخصوص اجازه دهید بپزد و نرم شود. بسته به علاقه‌تان می‌توانید اجازه دهید آب نودل کامل کشیده شود یا کمی آب‌دار باشد.

روغن زیتون را در ماهیتابه ریخته روی حرارت بگذارید تا گرم شود. حبه‌های سیر را اضافه کرده و یک دقیقه تفت دهید تا شروع به تغییر رنگ کند. قارچ‌ها را خرد کرده، اضافه کنید و هم بزنید. آب و سویا سس را اضافه کرده و روی حرارت متوسط، پخت را ادامه دهید تا قارچ‌ها نرم شود. اسفناج را در دو مرحله اضافه کرده هم بزنید. نمک و فلفل بزنید و از روی حرارت برداشته روی نودل‌ها بریزید و داغ سرو کنید. هنگام سرو، نودل را با دانه‌های کنجد و فلفل خرد شده تزئین کنید.

میگو به سبک یونانی

میگو یکی از آبزیان بسیار خوش طعم و سرشار از انرژی است که مصرف آن مخصوصا برای کودکان بسیار مفید است. امروز با طبخ میگو به سبک یونانی آشنا می‌شویم.

مواد لازم برای4 نفر:

میگو: 300 گرم / پنیر فتا: 120 گرم / گوجه‌فرنگی: 300 گرم / جعفری خردشده: یک قاشق غذاخوری / پیاز کوچک خرد شده: یک عدد / آرد ذرت: یک و نیم قاشق چایخوری / پونه خشک: یک قاشق چایخوری / برگ بو: یک عدد / روغن زیتون: 3 قاشق سوپخوری / فلفل تازه آسیاب شده و نمک: به میزان لازم

پیاز را همراه ادویه‌ها در تابه بریزید و تفت دهید. گوجه‌های پخته شده و بدون آب را درشت خرد کرده، آب آن را کنار بگذارید، گوجه‌ها را نیز داخل ظرف ریخته و نمک و فلفل را نیز به آن بیفزایید و آن را روی حرارت زیاد پنج دقیقه‌ای بپزید.

آرد ذرت و آب گوجه‌فرنگی‌ را با هم مخلوط کرده، روی حرارت ملایم بپزید تا غلیظ شود. میگو‌ها را به آن افزوده روی حرارت بپزید تا صورتی‌رنگ شود. سپس آن را از روی شعله برداشته و پنیر را به آن اضافه کنید. آن را داخل مخلوط پیاز ریخته و سرو کنید.

بگارابیگن هندی

هندی‌ها به غذاهای تند و تیزشان معروف هستند که سرشار از فلفل است. این غذا نیز فلفل قرمز فراوانی دارد و اگر غذای تند دوست دارید، این خوراک هندی باب طبع شماست.

مواد لازم برای4 نفر:

بادمجان: 6 عدد / فلفل قرمز: 3 عدد / پودر نارگیل: 1 فنجان / گشنیز: یک‌و‌نیم قاشق سوپخوری / کنجد: یک قاشق سوپخوری / سیر: یک عدد / پیاز: 2 عدد / زیره: یک قاشق سوپخوری/ آب تمرهندی: نیم فنجان / فلفل، زردچوبه و نمک: به میزان لازم / روغن: 3 قاشق سوپخوری

بادمجان‌ها را از وسط به چهار قسمت تا نصف حجم طولی آن برش بزنید. نارگیل را کوبیده و پودر کنید و سه عدد فلفل قرمز و یک قاشق زیره و یک قاشق کنجد را بو دهید و سپس آن را بکوبید و عصاره یک سیر با گشنیز سبز را گرفته با کمی فلفل و زردچوبه و نمک مخلوط کرده و آن را به موادتان بیفزایید و هم بزنید. مایه را در وسط بادمجان بگذارید و بادمجان‌ها را با نخ ببندید. پیازهایتان را حلقه‌حلقه بریده با سه قاشق روغن در تابه ریخته و بادمجان‌ها را رویش بچینید و کمی سرخش کنید. پس از این‌که مختصری سرخ شد، روی آن آب بریزید تا بپزد. وقتی که بادمجان‌ها پخت، نیم فنجان آب تمرهندی غلیظ روی آنها بریزید تا روغن پس بدهد و بعد از کمی جوش خوردن از روی حرارت بردارید و سرو کنید.

نظر شما