شناسهٔ خبر: 23001612 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون جودو | لینک خبر

دو نماینده جودو ایران در مهمترین رقابت جهانی جودو

صاحب‌خبر -

رقابت های جودو «مسترز» روسیه که بالاترین سطح رقابت های جودو در جهان را دارد با حضور دو نماینده ایران برگزار می شود.

 

«به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو، جوجستسو و کوراش، محمدرضا رودکی» مدیر تیم های ملی جودوی ایران ضمن اعلام این خبر به ایرنا، گفت: رقابت های مسترز، هر سال با حضور 16 نفر برتر رده بندی هر وزن فدراسیون جهانی برگزار می شود و شرکت کنندگان به صورت رسمی دعوت می شوند.


وی با بیان اینکه برای نخسین بار در تاریخ جودو، ایران دو نماینده در این رویداد مهم دارد، گفت: «محمد محمدی بریمانلو» در وزن منهای 73 و «سعید مولایی» در منهای 81 کیلوگرم، جودوکاران حاضر کشورمان در این رقابت های مهم هستند.


مدیر تیم های ملی جودو با اعلام اینکه رقابت ها طی روزهای 25 و 26 ماه جاری در شهر «سنت پترزبورگ» روسیه برگزار می شود، گفت: پیکارهای مسترز بالاترین سطح رقابت های جودوی در دنیا است و بیشترین امتیاز را در راستای کسب سهمیه المپیک دارد.
رودکی گفت: سعید مولایی به دلیل جایگاه عالی (رتبه دوم) در رده بندی جهانی به صورت مستقیم به این رویداد دعوت شد و بریمانلو در رده بیست و سوم وزن منهای 73 کیلوگرم جهان قرار دارد، اما به دلیل اینکه برخی جودوکاران حاضر در جمع 16 نفر برتر رده بندی این وزن به دلیل مصدومیت و دیگر مسائل توان حضور در پیکارهای مسترز را نداشتند، بریمانلو به روسیه دعوت شد.


وی در خصوص سایر برنامه های آماده سازی جودوکاران ایران، توضیح داد: کمپ فدراسیون جهانی نیز 20 روز دیگر در ازبکستان برپا می شود و در این کمپ تمرینی بزرگ حضور خواهیم داشت.


رودکی گفت: پس از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور، در خصوص تعداد و نفرات اعزامی به کمپ تصمیم گیری خواهیم کرد و با تلفیقی از ترکیب تیم ملی بزرگسالان و جوانان راهی ازبکستان خواهیم شد.

نظر شما