شناسهٔ خبر: 22999500 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

با حضور مسئولان استانی

خانواده شهیدان حزباوی و هیودی در اهواز تجلیل شدند

R41468/P1377/S6,57/CT11

آیین تجلیل از خانواده شهید حسن حزباوی و شهید امیرعلی هیودی ۲ تن از شهدای مدافع حرم خوزستان در اهواز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، آئین تجلیل از خانواده معظم 2 تن از شهدای مدافع حرم استان خوزستان با حضور اقشار مختلف مردم در اهواز و دیار سردار سرلشکر شهید علی هاشمی، فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام جعفرصادق(ع) برگزار شد.

در این برنامه که جمع زیادی از خانواده‌های شهدا از نقاط مختلف خوزستان حضور داشتند از خانواده شهید حسن حزباوی و شهید امیرعلی هیودی 2 تن از شهدای مدافع حرم خوزستان تجلیل شد.

در آیین تجلیل از خانواده شهیدان حزباوی و هیودی جمع زیادی از مسئولان استانی از جمله جمعی از فرماندهان و مدیران قرارگاه کربلا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حجت‌الاسلام سید عبداللطیف طباطبایی مسئول روابط عمومی و تبلیغات گروه توپخانه 64 الحدید خوزستان حضور داشتند.

عبدالرضا فرجیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، سرهنگ طاهری جانشین تیپ توپخانه 64 الحدید خوزستان و حجت‌الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی‌پور امام جمعه آبادان نیز در این آیین حضور داشتند.

حجت‌‌الاسلام سید فخرالدین موسوی‌صالحی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در گروه توپخانه 64 الحدید و جمعی از دوستان شهید مدافع حرم حمیدرضا فاطمی‌اطهر نیز در آیین تجلیل از خانواده شهید حسن حزباوی و شهید امیرعلی هیودی شرکت کردند.

دانشجوی شهید حسن حزباوی در تاریخ یکم آذر ماه سال 1360 در  اهواز دیده به جهان گشود که در زمان کودکی به کوت عبدالله نقل مکان کردند.

شهید حزباوی دوران دبستان را در مدرسه شهید مدرس، مقطع راهنمایی را در مدرسه امیرکبیر و مقطع متوسطه را در دبیرستان شهید مصطفی خمینی کوت عبدالله گذراند.

این جوان برومند خوزستانی پس از هجوم تکفیری‌ها به سوریه برای دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری (س) و حضرت رقیه خاتون (س) به این کشور اعزام شد و در روز سه شنبه چهارم آذر ماه سال 1393 هجری خورشیدی در نبرد با دشمنان اسلام به فیض عظیم شهادت نائل شد.

پیکر مطهر این شهید مدافع حرم در صبح روز یکشنبه نهم آذر ماه سال 1393 با حضور اقشار مختلف مردم، علما و روحانیون، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران، رزمندگان دوران دفاع مقدس و جوانان و نوجوانان خوزستانی از حسینیه ثارالله اهواز تا چهار راه سلمان فارسی (نادری) تشییع شد.

پس از برگزاری باشکوه مراسم تشییع، پیکر مطهر شهید حسن حزباوی به بهشت آباد اهواز منتقل شد و در قطعه 2 گلزار شهدا و در پایین مزار شهید سید مهدی موسوی، نخستین شهید مدافع حرم خوزستان آرام گرفت.

از شهید حسن حزباوی که دانشجوی مجمتع آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان بود سه فرزند به نام‌های محمدرضا، علی و فاطمه به یادگار مانده است.

شهید امیرعلی هیودی نیز در نبرد با گروه‌های تکفیری و در دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری (س) و حضرت رقیه خاتون (س) در کشور سوریه به مقام والای شهادت نائل آمد.

شهید والامقام امیرعلی هیودی پیش از نائل آمدن به مقام شهادت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک به تحصیل مشغول بود.

انتهای پیام/

نظر شما