شناسهٔ خبر: 22999190 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

مدیرکل اسبق آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس:

مشقت انجام «مشق شب» دانش‌آموزان بیشتر بر دوش والدین آنهاست

مدیرکل اسبق آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: بخش بزرگی از نظارت انجام تکلیف شب بر دوش والدین است و حتی گاهی مشق والدین محسوب می‌شود؛ این کار دانش‌آموز را با روش‌های متفاوت در حل مسئله مواجه می‌کند و باعث سردرگمی او می‌شود.

صاحب‌خبر -

 ابوالقاسم جامه بزرگ مدیرکل اسبق آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، با بیان اینکه از نظر علمی تمرین یا به اصطلاح مشق شب در تثبیت و تعمیق مطالب آموخته شده، مؤثر است، اظهار داشت: با این وجود، روشی که اکنون در بسیاری از مدارس وجود دارد و مشق شب زیادی برای انجام در منزل به دانش آموز داده می شود بر خلاف استانداردهای آموزشی است.

وی افزود: مدارس باید طوری برنامه ریزی کنند که دانش آموز تمارین هر درس را ذیل آن، در مدرسه انجام دهد در غیر این صورت پس از یک روز خستگی ناشی از حضور در مدرسه، تکلیف زیاد در خانه باعث دلزدگی و تنفر دانش آموز از درس و مدرسه می شود.

جامه بزرگ اضافه کرد: روش های آموزش کنونی دروس در دوره ابتدایی تغییر کرده اند در حالی که والدین دانش آموزان آن دروس را با روش دیگری فراگرفته اند، تکلیف شب که بخش بزرگی از نظارت آن بر دوش والدین است و حتی گاهی مشق والدین محسوب می شود، باعث می شود دانش آموز وقتی با روش های متفاوت در حل مسئله مواجه می شود، دچار سردرگمی شود.

مدیرکل اسبق آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نظارت مطلق بر انجام مشق شب نباید به والدین محول شود، ادامه داد: برای تعطیلات دانش آموز باید تمارینی لذت بخش و متنوع در نظر گرفت تا ضمن تمرین، دانش آموز از درس دلزده نشود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها: