شناسهٔ خبر: 22998810 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

خريدهاي ژنرال ، از حاجي ارزاني !

هيچ ارزاني بي دليل نيست ...

صاحب‌خبر -

به گزارش سايت روزنامه نود،سعيد واعظ


امير قلعه نويي ، بعد از در اختيار گرفتن تيم فوتبال ذوب آهن در فصل هفدهم قصد داشت تا در جو آرام و بدون حاشيه تيم فوتبال ذوب اهن ، اقتدار و صلابت خود و سفيد وسبز پوشان را به رخ بکشد و در صف مدعيان قرار دهد . اما ، تا تعطيلات نيم فصل اينگونه نشد و آنها جسته و گريخته با نوسانات متفاوتي تا 15 هفته ليگ روبرو شدند . لکن ، بحث اصلي خريد هاي پرحف و حديث و ارزان قيمتي است که ژنرال ، از بازار حاجي ارزاني آنها را خريد کرده و مي کند . خريد هايي که گويي مشکل قلعه نويي و ذوب آهن را مرتفع نخواهد کرد .



خريد بختيار ؟
تعطيلان نيم فصل ليگ هفدهم مصادف شد تا بختيار رحماني ، که خود روزگاري در ليگ برتر صاحب اعتبار و منزلتي بود از روي نيمکت تيم پيکان راهي نصف جهان و تيم ذوب اهن شود . بختيار ، مدتي در تيم فولاد خوزستان و بستن بازوبند کاپيتاني حتي صداي لژيونر شد نش به گوش مي رسيد ، اما ، مشمول شدن وي در تيم تراکتورسازي و بعد از آن بازي در تيم استقلال سبب شد به يکباره با افت محسوسي مواجه شود . بختيار ، ديگر آن پلي ميکر شش دانگ نبود و همين موضوع سبب شد تا وي طي يک رفت و برگشت راهي فولاد و پيکان شود و بعد از آن راهي ذوب اهن شود . براستي ، ژنرال ، بر چه اساس و معياري به حاجي ارزاني مي رود و بازيکن افت کرده را خريداري مي کند .
 هيچ ارزاني بي دليل نيست
 شايد ، خروج مهدي مهدي پور ، احسان پهلوان و دانيال اسماعيلي فر ، از بدنه سفيد وسبز پوشان بخاطر سرباز شدنشان دست قلعه نويي را در پوست گردو گذاشته باشد . لکن ، امير قلعه نويي و ذوب اهن بايد بدانند هر موفقيت ، به ابزار بزرگ نيازمند است . سرمربي تيم فوتبال ذوب آهن ، پر افتخار است ، سبز پوشان اصفهاني هم کم تيمي در فوتبال ايران و آسيا نيستند . اکنون ، که بحث خريد شده است بايد ابزار و بازيکن تراز اول و با انگيزه را در دستور کار قرار دهيد تا مشکلاتتان را رفع و رجوع کند .
خريد هاي ارزان قيمت
قلعه‎نويي امسال هم در ابتداي فصل اسماعيل شريفات را از فولاد خوزستان جذب کرد. شريفات فصل گذشته در فولاد عملکردي ضعيف و دور از انتظار داشت و جذب او توسط قلعه‎نويي انتقاداتي را به همراه داشت. شريفات امسال در ذوب‎آهن با وجود اينکه تقريبا در تمام بازي‎هاي اين تيم بازيکن فيکس بوده اما انتظارات را برآورده نکرده است. ايمان موسوي هم بازيکني بود که در اوايل فصل با تاييد قلعه‏‎نويي به ذوب‎آهن پيوست اما پس از مدت کوتاهي از سوي مديران باشگاه کنار گذاشته شد. با اين حال قلعه‎نويي تغييري در سياست خود ايجاد نکرده و امروز بختيار رحماني را که مدت‎هاست از روزهاي اوج خود فاصله دارد، براي تيمش جذب کرد. البته او خواهان سجاد شهباززاده هم هست. بازيکني که در يک فصل و نيم گذشته و در 3 تيم آلانيااسپور ترکيه، نفت تهران و استقلال تهران فقط 2 گل زده است! اين در شرايطي است که تيم او امسال در آسيا هم حضور دارد و ذوب‎آهن با استفاده از همين آپشن، مي‎تواند بازيکنان آماده‎‏تر و بهتري جذب کند. اما اصرار او به جذب بازيکنان تمام‎شده و خسته و بنجل همچنان ادامه دارد.
خريدها به نفع دلالان !
قلعه نويي ، اين روزها به دنبال خريد هاي ارزانقيمتي است که از روزهاي اوج خود فاصله گرفته اند . به همين دليل جذب و بکار گيري آنها راحت تر است . البته ، پر واضح است که اين خريد ها هيچ کمکي به قلعه نويي و تيمش نخواهد کرد و فقط پول خوبي در جيب دلالان و واسطه گران مي کند .
براي ارتقا يافتن ...
ذوب آهن ، در ادامه نيم فصل دوم ليگ برتر و ليگ قهرمانان آسيا بايد با حريفان قلدر دست و پنجه نرم کند . مديريت و سرمربي ذوبي ها ، بي تجربه و کم تجربه نيستند . آنها با کسب عنواين "شگرف " داخلي و بين المللي براي خود نام و آوازه اي دست و پا کرده اند . براي ارتقا يافتن بايد عميق فکر کرد . با صرف هزينه هاي نجومي و سرسام اور در فوتبال ، سطحي نگاه کردن و باري به هرجهت مشکلي را حل نخواهد کرد . براي مشهور شدن و در راس ايستادن بايد تفکر کرد .

نظر شما