شناسهٔ خبر: 22997850 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

برای چهارمین روز متوالی:

کیفیت هوای ارومیه برای گروه های سنی حساس ناسالم شد

ارومیه – امروز پنجشنبه برای چهارمین روز متوالی کیفیت هوای ارومیه برای گروه های سنی حساس ناسالم اعلام شد.

صاحب‌خبر -

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: کیفیت هوای ارومیه امروز چهارشنبه برای گروه های سنی حساس ناسالم شد.

سعید موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: در حال حاضر میزان ذرات ۱۰ میکرون در هوای ارومیه ۹۸ میکروگرم و سالم ولی ذرات ۲.۵ میکرون ۱۴۱میکروگرم بر متر مکعب و ناسالم برای گروه های سنی حساس است.

وی با بیان اینکه پایدار هوا موجب تشدید این آلودگی در شهر ارومیه شده است افزود: منشاء ذرات آلاینده هوای شهر ارومیه داخلی است.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: پیشنهاد می شود ساکنان شهر به ویژه بیماران قلبی و عروقی، کودکان، کهنسالان و بیماران خاص در مواقع آلودگی هوا از تردد در سطح خیابان های شهر پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آلودگی هوا توصیه می کنیم همه افراد بخصوص گروه های حساس جامعه که شامل کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و خانم های باردار می باشند از فعالیت در فضای باز خودداری کنند.

موسوی خاطرنشان کرد: در آذربایجان غربی هشت ایستگاه سنجش آلودگی هوا در ارومیه و شهرستان‌های خوی، بوکان، سردشت و سلماس وجود دارد.

 رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی نیز : امروز در اورمیه غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون بالاتر از حد مجاز بوده و از این رو کیفیت هوای اورمیه ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

مهدی صابری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امروز دمای هوای ارومیه در سردترین ساعات منفی ۴ درجه و در گرم‌ترین ساعات برابر با هفت درجه است، ادامه داد: در طول روز و به تدریج با گذشت زمان هوای استان نیمه‌ابری شده و وزش باد از سمت شمال‌شرقی و با سرعت چهار تا هشت متر بر ثانیه بود.

وی خاطر نشان کرد: از فردا با کاهش غلظت آینده‌ها هوای سالمی در ارومیه را شاهد خواهیم بود و دمای هوای استان اندکی افزایش می‌یابد.

نظر شما