به گزارش خبرنگار نصر، "محمدرضا نعمت زاده" در بیست و سومین همایش توسعه صادرات غیر نفتی ایران در تبریز، گفت: ما باید به خودمان اتکاء کنیم، چرا که دولت نمی تواند با توجه به شرایطی که دارد از بخش تولید بیشتر از این حمایت کند.
وی به لزوم افزایش راندمان خطوط تولید واحدهای صنعتی تاکید کرد و گفت: باید از کمترین فرصت ها هم استفاده کرد تا بتوان راندمان تولید را افزایش داد.
نعمت زاده افزود: ما شاید نتوانیم به همه بازارهای جهانی صادرات داشته باشیم، اما باید بازارهای هدف تعیین کنیم و حتما از بازار داخلی بیرون برویم تا بتوانیم رشد کنیم.
وی از برندسازی به عنوان یک الزام برای توسعه صادرات غیر نفتی یاد کرد و گفت: بدون برندسازی نمی توان در صادرات موفق بود. بطوری که می بینیم شرکت هایی که صادرات موفق دارند، برندشان از سهام شان ارزشمندتر است.
وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت درباره ستاد اجرایی رویداد تبریز 2018 گفت: در تهران، اصفهان، مشهد و دیگر شهرها خبری از رویداد "تبریز 2018" نیست، اما عجیب تر این است که در خود تبریز هم خبری از این رویداد نیست.
نعمت زاده گفت: در سایت تبریز 2018 فقط از زبان فارسی استفاده شده است! حداقل باید تبریز به 7 یا 8 زبان معرفی شود. برخی کارها هستند که هزینه چندانی ندارند، اما باز هم بی توجهی می شود.
وی افزود: خواهش می کنم بخش خصوصی اجازه داده شود تا در این زمینه ایفای نقش کنند. نباید فرصت تبریز 2018 از دست مان برود. کارهای بسیار زیادی می توان انجام داد.
نعمت زاده گفت: برای همه روزهای سال 2018 باید از الان برنامه ریزی می شد و مردم و گردشگران بدانند در کدام روز برنامه مورد علاقه شان در تبریز وجود دارد. در تهران خبری نیست، شما باید خودتان پیگیر مسائل باشید.
انتهای پیام/