شناسهٔ خبر: 22991162 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

۵۰۰میلیون تومان اعتبار برای ساخت کتابخانه مسکن مهر سمنان منظور شد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از منظور شدن ۵۰۰میلیون تومان اعتبار برای ساخت کتابخانه مسکن مهر سمنان خبر داد و گفت: برای بهره برداری از این مجموعه نیازمند به مشارکت خیران هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان وبه نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ، نور علی غلامحسین نیا سما کوش در دومین نشست انجمن خیران کتابخانه ساز استان سمنان، از ساخت کتابخانه عمومی با زیربنای یک هزار و ۱۰۰ متر در مسکن مهر سمنان خبر داد و ابراز داشت: برای ساخت این مجموعه ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار منظور شد که برای به بهره برداری رسیدن این مجموعه نیازمند به مشارکت هر چه بیشتر خیران هستیم.

 

وی با بیان اینکه اعتبارات به تنهایی پاسخگوی احداث کتابخانه نیستند، افزود: متاسفانه حضور خیران در حوزه کتابخانه سازی چندان پررنگ نیست که این مهم می طلبد تا با برگزاری نشست های مختلف با موضوعات کتاب و کتابخوانی انجمن خیران کتابخانه ساز را فعال کنیم.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان بابیان اینکه مسئولان نهادهای مختلف باید در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی کوشا باشند، ابراز داشت: مهمترین زیر ساخت فرهنگی یک کشور وجود جامعه کتابخوان است که باید ضمن برنامه ریزی های جامع و کامل نگاه افراد را به سوی مطالعه سوق دهیم که در قدم اول ساخت کتابخانه در مناطق کم برخوردار با کمک خیران می تواند روند ساخت آن را تسریع بخشد.

 

سماکوش اضافه کرد: وجود آسیب های اجتماعی در جامعه نشان می دهد که نیازمند هزینه کرد بیشتری در مقوله فرهنگ هستیم که می توان با بهره گیری از ظرفیت مساجد و آموزش و پرورش در قالب مسابقات کتابخوانی و هدیه دادن کتاب، مطالبه عمومی برای احداث کتابخانه را در بین مردم تقویت کنیم.

نظر شما