گروه هنر: حسن آقاکریمی، مجری طرح و مدیر تولید فیلم سینمایی «بیدار شو آرزو»، درباره چرایی اکران این فیلم سینمایی در گروه سینمایی هنروتجربه به «شرق» گفت: «اوایل ساخت سریال «روزگار قریب» بود که زلزله بم اتفاق افتاد و آقای عیاری علاقهمند بود تا در ارتباط با زلزله کاری انجام دهد. آن زمان برای فراهمکردن نگاتیو و شروع فیلمبرداری رفتوآمدهایی به فارابی داشتیم تا در نهایت آقای عیاری فارابی را متقاعد کرد که نگاتیو در اختیار ما بگذارند. در نهایت با اکیپی که در «روزگار قریب» کار میکردند، هشت روز پس از وقوع زلزله، راهی بم شدیم». او ادامه داد: «کارکردن در شهری که بههیچوجه شرایط عادی نداشت کار سادهای نبود و آقای عیاری هم مثل همیشه با دقت کار میکرد و لوکیشنهایی را بازسازی کردیم و فیلمبرداری آغاز شد». آقاکریمی در بخش دیگری از صحبتهایش گفت: «فیلم در سال 83 در جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته شد و در جلسه نقد و بررسی فیلم برخی تصور کردند که فیلم مستند ساخته شده، در صورتی که تنها یکدقیقه از فیلم مستند گرفته شده است؛ بخشی که مربوط به فرودگاه بود و امکان بازسازی آن وجود نداشت». او ادامه داد: «با وجود اینکه فیلم پخشکننده داشت، هیچکدام از سینماها حاضر به نمایش فیلم نشدند، چراکه معتقد بودند فیلم تلخی است. قطعا جامعه هدف آقای عیاری هم عمدتا مسئولانی بودند که در ارتباط با بلایای طبیعی مثل زلزله تصمیمگیرنده هستند و این فیلم میتوانست هشداردهنده باشد و دلیل نمایشدادهنشدن این فیلم سالهای متوالی همین نکته بود، اما فیلم در دورههایی نمایشهای محدودی داشت تا اینکه بهتازگی هنروتجربه به دلیل زلزلههای اخیر کشورمان و نزدیکشدن به سالگرد زلزله بم، برای نمایش این فیلم برنامهریزی کرده و سالنهایش را در اختیار این فیلم قرار داده است». او در بخش دیگری از صحبتهایش گفت: «بیدار شو آرزو» فیلم ویژهای است. بنابراین ما هم از نمایش این فیلم در هنروتجربه استقبال میکنیم». آقاکریمی درباره سرانجام نمایش فیلم «خانه پدری» در گروه سینمایی هنروتجربه نیز گفت: «بههرحال خانه پدری قابلیت اکران عمومی دارد، اما ارشاد اجازه این کار را نمیدهد بههرحال حوصله آقای عیاری زیاد است و باید منتظر ماند و دید تکلیف نمایش خانه پدری چه خواهد شد».
∎ارشاد اجازه اکران عمومی به «خانه پدری» نمیدهد
صاحبخبر -