شناسهٔ خبر: 22989876 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

شوک بزرگ استقلال در راه است

رحمتی پشت درهای خروج

اولین فصل حضور علیرضا منصوریان در استقلال به نیمه رسیده بود که رابطه او و کاپیتان تیمش شکراب شد. این رابطه آنقدر غلیظ و غلیظ‌تر شد که نزدیک بود به متارکه منجر شود. اگرچه سیدمهدی رحمتی در ادامه فصل به درون چارچوب برگشت؛ اما رابطه او با منصوریان هیچ گاه ترمیم نشد. رحمتی در فصل دوم حضور منصوریان هم رابطه‌ای مناسب با سرمربی پیدا نکرد و بالاجبار روی نیمکت کنار سرمربی نشست. رحمتی که یکی از دلایل حضور منصوریان در استقلال بود، حالا سرمربی را کاملا در برابر خود می‌دید؛ اما کاری از دستش برنمی‌آمد جز این‌که بازی‌های استقلال را با سکوت مطلق از روی نیمکت دنبال کند. او در روزهای سرما راه مناسبی برای اعتراض پیدا کرد و هدبند خود را به روی دهان کشید تا نشان دهد مهر بر لب زده است. با ناکامی منصوریان در استقلال، این ذهنیت به وجود آمده بود که سرمربی جدید دوباره حسینی را به سمت نیمکت هدایت کند و بازوبند را روی بازوی رحمتی ببندد؛ اما این فرضیه هم مثل همه فرضیه‌های قبلی اشتباه از آب درآمد. با آمدن شفر در استقلال اتفاقات تازه‌ای افتاد و تغییرات فراوانی را شاهد بودیم؛ اما گزینه موردنظر شفر برای درون چارچوب استقلال همان فردی بود که منصوریان انتخاب کرده بود: سیدحسین حسینی.

صاحب‌خبر -

تکلیف استقلال در هفته هشتم نامشخص بود. تیم بدون سرمربی به رشت رفت و بدون سرمربی سپیدرود را برد. میک مک‌درموت که به جای منصوریان روی نیمکت استقلال نشسته بود همان راه منصوریان را می‌رفت؛ اما او در تیم نماند و رفت. رحمتی امیدوار بود با جدایی منصوریان و بعد از آن مک درموت، راه برای بازگشت او به چارچوب دروازه فراهم شود؛ اما در کمال تعجب، سومین مربی فصل هم اعتقاد داشت که حضور حسینی بهتر از کاپیتان باتجربه است.

در 7 مسابقه‌ای که شفر از هفته نهم تا هفته پانزدهم روی نمیکت استقلال نشسته بود، رحمتی به نیمکت زنجیر شد و کنار شفر نشست. او در این مدت خویشتنداری کرد تا هیچ حرفی نزند. فقط تمرین کرد آن هم خیلی سخت. و هر چه به پایان نیم‌فصل نزدیک می‌شدیم، این تمرینات فشرده‌تر و سخت‌تر می‌شد. آنها که به او نزدیک هستند، می‌گویند این تمرینات بی دلیل نیست و نشان از یک خبر تازه دارد. او در یک هفته اخیر روزی 3 جلسه تمرین فشرده را پشت‌سر گذاشته که مشخص می‌کند او قصد دارد یک اتفاق تازه را رقم بزند. اگر حدس نزدیکان به رحمتی درست باشد، در همین روزها باید منتظر شنیدن یک خبر بزرگ باشیم. خبری که مانند بمب منفجر شود و تمام فضای نقل و انتقالات را زیر چتر خود بگیرد: جدایی سیدمهدی رحمتی از استقلال.

رحمتی به اندازه کافی بی‌مهری‌ها را تحمل کرده و در این مدت هم کوچک‌ترین حاشیه‌ای برای استقلال و اعضای مختلف کادر فنی این تیم ایجاد نکرده است. او حالا می‌خواهد تصمیمی مناسب برای ادامه فصل بگیرد. تصمیمی که با یک فصل تاخیر گرفته شد. او آن زمان یعنی در روزهای میان دو نیم‌فصل قبل اعلام کرد جدایی از استقلال تصمیمی مناسب نیست. او از آن زمان تاکنون 3 مربی را روی نیمکت استقلال دیده و از منصوریان، مک‌درموت و شفر، یک واکنش مشابه دیده است. حالا شاید زمان انتخاب بزرگ رحمتی است. انتخابی که مشخص نیست او را به چه تیم و چه شهری خواهد برد. البته همه اینها فرضیه است و شاید رحمتی ترجیح دهد تا پایان فصل روی نیمکت استقلال بنشیند و دم نزند. البته او در بازی دوشنبه آینده استقلال در جام حذفی مقابل ایرانجوان فرصت بازی دارد. ولی بازی در جام حذفی آن چیزی نیست که رحمتی برای آن در استقلال بماند.

رضا پورعالی

ورزش

نظر شما