شناسهٔ خبر: 22987292 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برگزاری نشست ملی فرهنگ تعایش در روز جهانی عاری از خشونت در ارومیه

ارومیه- ایرنا- رئیس مرکز مطالعات ادیان و اقوام دانشگاه ارومیه گفت: اولین نشست ملی 'فرهنگ تعایش(با هم زیستی) و گفت و گو' همزمان با روز جهانی عاری از خشونت و افراطی گری که مصادف با 27 آذر سال جاری است، در ارومیه برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید محمد صالحی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: محققانی از اعضای مجلس خبرگان رهبری، نماینده مقام معظم رهبری، نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی، مسئولان استانی و اساتید برجسته دانشگاهی در این نشست علمی حضور می یابند.
وی آسیب شناسی موضوع وحدت با رویکرد وحدت ملی، تبیین فرهنگ تسالم و گفت و گو در اسلام، معرفی چهره عاری از خشونت ایران اسلامی و بررسی مولفه های خشونت و افراطی گری را از اهداف برگزاری این نشست علمی عنوان کرد.
وی ادامه داد: ایجاد بستر مناسب جهت برگزاری کارگاه ها، همایش ها و کنفرانس های مشترک بین المللی، گسترش روابط بین المللی با استفاده از ظرفیت گردشگری دینی و آثار باستانی و معرفی آذربایجان غربی و ارومیه به عنوان پایتخت اقوام و ادیان ایران از دیگر اهداف برگزاری این نشست به شمار می رود.
وی رسالت اصلی مرکز مطالعات اقوام و ادیان دانشگاه ارومیه را ورود علمی به این حوزه دانست و گفت: دغدغه اصلی این مرکز استفاده از یافته های علمی در مسائل اجتماعی است.
'صالحی' همچنین به تلاش های ارزشمند برخی از دانشگاهیان برای احداث دانشگاه اقوام و ادیان در ارومیه اشاره کرد و افزود: در این رابطه حساسیت هایی وجود داشت که خوشبختانه رفع شده است.
وی همچنین برگزاری 2 کارگاه تحت عنوان 'جریان شناسی علمی سلفی گری' و 'جریان شناسی روشن فکری' تا پایان سال جاری در ارومیه را از برنامه های مرکز مطالعات اقوام و ادیان دانشگاه ارومیه عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی با وجود سکونت تاریخی اقوام و ادیان مختلف الهی در این استان از گذشته های دور به سرزمین رنگین کمان اقوام و ادیان شهرت یافته است و نماد تعایش ایران زمین به شمار می رود.
3214/3072
** خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشار: علیرضا فولادی

انتهای پیام /*

نظر شما