شناسهٔ خبر: 22986278 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

نگاهي به بادران، حريف سرخ‌ها در يک هشتم نهايي جام حذفي

در آخرين ديدار مرحله يک هشتم نهايي دو تيم پرسپوليس و بادران به مصاف هم مي روندگاهي به بادران، حريف سرخ‌ها در يک هشتم نهايي جام حذفي

صاحب‌خبر -

پرسپوليس در ادامه يک فصل فشرده پس از پيروزي در ديدار معوقه مقابل صنعت نفت و شکستن رکوردهاي مختلف در ليگ برتر در جام حذفي به مصاف بادران تهران خواهد رفت. تيمي کمتر شناخته شده که يک روز قبل از ديدار پرسپوليس و صنعت نفت توانست نايب قهرماني نيم‌فصل خود در ليگ دسته اول فوتبال ايران را مسلم کند. نارنجي‌پوشان بادران با يکي از شرکت‌هاي بازاريابي شبکه‌اي دغدغه مالي چنداني ندارند و جز گران‌ترين تيم‌هاي ليگ يک به شمار مي‌روند. بادراني‌ها گروهي از بازيکنان باتجربه بازي در ليگ برتر در را در کادر بازيکنان خود دارند و شايد از نظر کيفيت بازيکنان از چند تيم ليگ برتري نيز شرايط بهتري داشته باشند.

شروع از ليگ دو، در سوداي ليگ برتر
در سال 94 بادران با حمايت يک شرکت بازاريابي شبکه‌اي فعاليت خود را از ليگ دسته دوم با خريد امتياز تيم ايرانجوان خورموج آغاز کرد. احمد سنجري مربي باسابقه فوتبال ايران هدايت اين تيم در ليگ دو را برعهده داشت و بادران در قصد داشت با جذب بازيکنان باتجربه در جام حذفي بدرخشد و به ليگ يک نيز صعود کند. بادراني‌ها پس از دو پيروزي در مراحل ابتدايي جام حذفي توسط ذوب‌آهن حذف شدند و در ليگ دو نيز پس از چند نتيجه ضعيف سنجري جاي خود را به ربيعي داد و اين مربي جوان توانست با اين تيم متمول نتايج خوبي بگيرد. هر چند در ديدار پلي‌آف صعود به ليگ يک مقابل سپيدرود ناکام ماند تا مديران اين تيم با خريد امتياز پارسه در ليگ يک، به نحو ديگري سر از ليگ يک درآورند. بادراني‌ها در ليگ يک با اکبر ميثاقيان کار خود را آغاز کردند اما چند نتيجه ضعيف سبب شد که ربيعي در نيم‌فصل دوم جايگزين ميثاقيان شود و بادران در پايان فصل تيم پنجم ليگ دسته اول شود. براي فصل جديد ربيعي در سمت خود ابقا شد و در حال حاضر اين تيم تهراني با 33 امتياز از 17 بازي تيم دوم جدول ليگ دسته اول به شمار مي‌رود.

کادري متشکل از بازيکنان باتجربه بازي در ليگ برتر
بادران يکي از پرمهره‌ترين تيم‌هاي ليگ يکي است و در ترکيب خود بازيکنان باتجربه زيادي دارد. کريم اسلامي مهاجمي که در ليگ برتر با پيراهن صبا به ميدان رفته بود از زمستان گذشته عضو بادران است و در خط حمله اين تيم مي‌درخشد. ابراهيم کريمي کاپيتان سابق راه‌آهن که در مقطعي کوتاه توسط کي‌روش به تيم ملي نيز دعوت شده بود ديگر بازيکن مطرح اين تيم است. محمود تيغ‌نورد بازيکن سابق آلومينيوم هرمزگان و نفت مسجدسليمان، مسعود ريگي بازيکن سابق فجرسپاسي، محمود خميسي کاپيتان فصل گذشته پارس جنوبي، محمد آبشک بازيکن سابق ملوان و داماش، وحيد علي‌آبادي بازيکن سابق پاس و ذوب‌آهن، اکبر صغيري که مدت کوتاهي عضو پرسپوليس هم بوده، امير ميربزرگي با سابقه بازي در پيکان، مهدي اسلامي دروازه‌بان فصل گذشته ماشين‌سازي و اميد نظامي‌پور بازيکن سابق گسترش فولاد و صبا بخشي از بازيکنان باتجربه اين تيم دسته اولي به شمار مي‌روند.

جواناني براي آينده
در کنار بازيکنان باتجربه، بادران چند بازيکن جوان نيز در ترکيب خود دارد که مي‌توانند آينده اين باشگاه را تامين کنند. مهم‌ترين بازيکن جوان اين تيم قائم اسلامي‌خواه جوان 22 ساله اين تيم به شمار مي‌رفت که با 6 گل زده بهترين گلزن بادران در نيم‌فصل اول بود و چند روز پيش به تراکتورسازي پيوست تا دوران سربازي خود را سپري کند. سعيد واسعي هافبک خلاق 23 ساله مشهدي ديگر بازيکن جوان و موثر اين تيم است و بهمن جهانتيغ مهاجم 22 ساله و سابق فولاد، ميلاد عباسي و نويد مرادخاني از بهترين بازيکنان فصل جاري ليگ برتر اميدهاي تهران ديگر استعدادهاي اين تيم هستند که احتمالا از آن‌ها در آينده بيشتر خواهيم شنيد.

انگيزه‌هاي مضاعف ربيعي در بادران
ربيعي 36 ساله جوان‌ترين سرمربي حاضر در ليگ به شمار مي‌رود. به رغم سن و سال نه چندان زياد، ربيعي سابقه نسبتا زيادي در دروان مربي‌گري دارد و با شهرداري اردبيل سابقه صعود به ليگ يک را داشته است. وي همچنين در شهرداي زنجان، شهرداري بندرعباس، البدر بندر کنگ و سايپا مهر کرج نيز مربي‌گري کرده و در حال حاضر دومين مقطع مربي‌گري خود در بادران را سپري مي‌کند. در اولين مقطع مربي‌گري در بادران اين تيم در ديدار پلي‌آف مقابل سپيدرود صعود به ليگ يک را از دست داد و در دومين مقطع سرمربي‌گري ربيعي در اين تيم يک عنوان پنجمي در فصل گذشته ليگ يک براي بادران حاصل شده است. ربيعي جوان انگيزه‌ بالايي براي صعود با بادران به ليگ برتر و درخشش در جام حذفي دارد.

نظر شما