شناسهٔ خبر: 22984990 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تعامل شبکه قرآن و معارف سیما با شبکه کربلا‌ تی‌وی گسترش می‌یابد

در دیدار مدیران شبکه کربلا تی‌وی و کانال قرآن عراق با مدیر شبکه قرآن و معارف سیما بر تعامل تلویزیونی و رسانه‌ای در حوزه قرآن تأکید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، حیدر جلوخان مدیر شبکه کربلا تی‌وی به همراه سید حسنین حلو مدیر کانال تازه تأسیس قرآن عراق با حضور در ساختمان شبکه قرآن و معارف سیما با محمدزاده مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، احمد ابوالقاسمی مدیر رادیو قرآن و سیدعباس انجام مدیر شبکه رادیویی عربی و آفریقایی معاونت برون مرزی صدا و سیما دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این جلسه حیدر جلوخان با ابراز خوشحالی از دیدار با مدیران شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی قرآن جمهوری اسلامی ایران به ارائه گزارشی از شبکه تلویزیونی تازه تأسیس قرآن در عراق پرداخت و گفت: در گام نخست تمرکز این شبکه 24 ساعته بر پخش تلاوت‌های قرآن بود که در اقدامات بعدی به سمت برنامه‌سازی نیز گام برداشته‌ایم .

وی به فعالیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی ایران اشاره و عنوان کرد: طبیعی است اگر بخواهیم دست همکاری به سوی کشوری دراز کنیم، آن کشور قطعاً ایران خواهد بود و ما به دنبال پشتیبانی و همکاری شبکه قرآن و معارف سیما با توجه به تخصص و سابقه این شبکه در حوزه قرآن هستیم.

در ادامه این دیدار محمدزاده مدیر شبکه قرآن و معارف سیمای جمهوری اسلامی ایران ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان عراقی، تأسیس شبکه قرآن در کشور عراق را اقدامی مبارک دانست و گفت: بدون شک زیباترین صدای جهان صوت قرآن است و قرآن اقیانوسی است که همه باید از آن استفاده کنند.

وی به هم‌افزایی بین شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی قرآن در صدا و سیما ایران اشاره کرد و افزود: آرشیو خوبی از تلاوتهای قرآن در این سازمان و در شبکه قرآن و معارف سیما موجود است که و می‌توانیم جهت استفاده در شبکه‌های تلویزیونی کشور عراق در اختیار شما قرار دهیم.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما گفت با بیان اینکه ما از پخش تلاوت‌های قرآن به سبک قاریان عراقی در شبکه قرآن و معارف سیما استقبال می‌کنیم، خاطر نشان کرد: با توجه به مأموریت‌های این شبکه در حوزه قرآن و معارف تمایل داریم ارتباطی دوطرفه بین عتبه مقدس حسینیه و عباسیه علیهما السلام و این شبکه برقرار شود.

انتهای پیام/

نظر شما