شناسهٔ خبر: 22984831 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

پایان ششمین روز عملیات جستجو/«علی حسینی» کوهنورد خراسانی پیدا نشد

خرم‌آباد- با پایان ششمین روز عملیات جستجو در اشترانکوه، همچنان جسد «علی حسینی» کوهنورد خراسانی مفقود است.

صاحب‌خبر -

رضا آریایی مدیرکل مدیریت بحران لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به عملیات جستجو برای یافتن نهمین فرد مفقودی حادثه سقوط بهمن در اشترانکوه اظهار داشت: از اولین ساعات صبح امروز با حضور ۲۵ کوهنورد مشهدی و ۲۶ کوهنورد لرستانی و با به‌کارگیری یک فروند بالگرد «MI ۱۷»، عملیات جستجوی جسد «علی حسینی» کوهنورد خراسانی ادامه یافت.

وی بابیان اینکه متأسفانه امروز نیز نتیجه‌ای حاصل نشد، تصریح کرد: همچنان پیکر «علی حسینی» مفقود است.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان ادامه داد: با توجه به افزایش میزان برودت هوا و وجود کولاک شدید در منطقه، عملیات جستجو در ساعت ۱۵ عصر امروز چهارشنبه متوقف شد.

آریایی بابیان اینکه امروز ششمین روز جستجو برای پیدا کردن جسد این کوهنورد مفقودی بود، عنوان کرد: عملیات جستجو، سخت و تخصصی است و نیروها نیز خسته شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان بابیان اینکه نیروها تمام‌مسیری را هم که احتمال می‌دادند این کوهنورد مفقودی تردد کرده باشد و از گروه جداشده باشد را جستجو کرده‌اند اما به نتیجه‌ای نرسیده‌اند افزود: با توجه به اینکه کار بسیار سخت است احتمالاً کار جستجو به فدراسیون کوهنوردی که دارای کوهنوردان حرفه‌ای بوده و با این شرایط آشنایی و تخصص بیشتری دارند واگذار شود.

آریایی بابیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی از روز پنج‌شنبه سامانه بارشی وارد جنوب و شمال شرق استان خواهد شد تصریح کرد: در قالب این سامانه بارشی استان درگیر بارش‌های سختی می‌شود و جان نیروهایی که در حال جستجو در اشترانکوه هستند با خطر مواجه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ما همه نیروها و توان خود را برای پیدا کردن کوهنوردان مفقودشده در اشترانکوه به کار گرفته‌ایم، تصریح کرد: با توجه به شیب منطقه احتمال وقوع سقوط مجدد بهمن وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان بابیان اینکه با توجه به‌سختی کار احتمالاً کار را به فدراسیون کوهنوردی واگذار کنیم چراکه این فدراسیون دارای نیروهای ماهری است افزود: انصافاً نیروهای ما برای پیدا کردن کوهنوردان سنگ تمام گذاشتند و در هیچ جای دنیا این امر صورت نگرفته که در این زمان کم بتوانند افراد و کوهنوردان مفقودی را پیدا کنند.

آریایی با اشاره به اختصاص امکانات و تجهیزات لازم و همچنین دو فروند بالگرد برای پیدا کردن کوهنوردان مفقودی تصریح کرد: با همه توان عملیات جستجو در منطقه اشترانکوه انجام شد.

وی با تأکید بر اینکه کار واقعاً فرسایشی و خسته‌کننده است اما بااین‌وجود تمام توان برای پیدا کردن این کوهنورد مفقودی به کار گرفته‌شده است، ادامه داد: امروز نیز برای ششمین روز متوالی عملیات جستجو را در اشترانکوه را انجام دادیم.

نظر شما