شناسهٔ خبر: 22984319 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

بازداشت ۵۰ فلسطینی در بیت المقدس از زمان اعلام تصمیم جنجالی ترامپ

یک کمیته فلسطینی از بازداشت بیش از ۵۰ تن از ساکنان فلسطینی در شهر بیت المقدس از زمان اعلام تصمیم رییس جمهور آمریکا درباره قدس اشغالی خبر داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، امجد ابوعصب رییس کمیته خانواده های زندانیان بیت المقدس در سخنانی تاکید کرد: از زمان اعلام تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا درباره قدس، تعداد فلسطینی هایی که در این شهر بازداشت شده اند به بیش از 50 نفر رسیده است.

وی در ادامه گفت: نیروهای اسرائیلی حدود 50 نفر از ساکنان بیت المقدس از جمله دو زن را از هفته گذشته یعنی اعلام تصمیم ترامپ درباره قدس، بازداشت کرده اند. حدود یک سوم افراد بازداشت شده کمتر از 17 سال سن دارند. اکثر این افراد در جریان اعتراضات خیابانی یا تحصن در اطراف باب العمود در بخش قدیمی بیت المقدس بازداشت شده اند.

ابوعصب افزود: بسیاری از جوانان بازداشت شده از سوی گلوله های پلاستیکی یا ضرب و شتم نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی، زخمی شده اند.

کلوب زندانیان فلسطینی که یک سازمان غیردولتی است، اعلام کرد که از چهارشنبه گذشته که ترامپ تصمیم خود درباره قدس را اعلام کرده بیش از 200 فلسطینی در سرتاسر سرزمین های اشغالی بازداشت شده اند.

بر اساس اعلام مقام های فلسطینی، بیش از 6400 فلسطینی که بسیاری از آنها کودک هستند، هم اکنون در زندان های رژیم صهیونیستی به سر می برند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

برچسب‌ها:

نظر شما