شناسهٔ خبر: 22977752 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۷۶ درصد بار بیماری‌های ایرانیان مربوط به بیماری‌های غیرواگیر است

معاون دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه ۷۶ درصد بار بیماری‌ها در کشور به دلیل بیماریهای غیرواگیر است، گفت: جمعیت کشور ما در حال سالمند شدن است و بیماری‌های غیرواگیر هم اغلب در سنین میانسالی عوارض خود را نشان می‌دهند و هزینه‌های زیادی را به سیستم سلامت تحمیل می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علیرضا مهدوی در سومین کنگره کشوری اقتصاد سلامت اظهارکرد: بیماری‌های غیرواگیر از علل اصلی مرگ و میر در دنیا محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه مهمترین بیماری‌های غیرواگیر شامل بیماری‌های قلبی، عروقی، دیابت، سرطان و بیمارهای مزمن تنفسی می‌شود،گفت: علت عمده این بیماری‌ها شرایط محیطی و تغییر سبک زندگی است. نکته مهم در زمینه بیماری‌های غیرواگیر پیشگیری از بروز آن‌ها است و به این صورت می توانیم بسیاری از هزینه‌ها را در حوزه سلامت کاهش دهیم.

مهدوی با بیان اینکه جمعیت کشور ما در حال سالمند شدن است و میانگین سنی کشور از ۳۰ سال گذشته است، اظهار کرد: این در حالیست که بیماری‌های غیرواگیر اغلب عوارضشان در سنین میانسالی نشان می دهند و هزینه های زیادی را به سیستم های سلامت تحمیل می کنند. بنابراین باید برای جلوگیری از این هزینه‌ها روی پیشگیری از این بیماریها کار کنیم و یکی از اقدامات مهم برای پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر جلوگیری از عوامل بروز آنها مانند کم‌تحرکی و مصرف سیگار است.

انتهای پیام

نظر شما