شناسهٔ خبر: 22976498 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی خبرداد:

تلاش برای جایگزین کردن سوغات داخلی با اجناس وارداتی

مشهد- مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: تلاش می کنیم نمایشگاه‌های سوغات زائر در مناسبت‌های مختلف سال برگزار شود تا سوغات اصیل جایگزین سوغات‌ وارداتی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرحیم رهنما صبح چهارشنبه در نشستی خبری با اصحاب رسانه که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد اظهارکرد: خراسان مقصد بسیاری از گردشگران به‌ویژه در حوزه گردشگری زیارت بوده و تا افق ۱۴۰۴ باید ۴۰ میلیون گردشگر در مشهد داشته باشیم.

وی افزود: یکی از برنامه‌های محوری دولت ایجاد اشتغال خصوصا در روستاها است که صنعت گردشگری می تواند در این حوزه نقش آفرین باشد و برنامه ریزی شده ۵ هزار و ۸۰۰ شغل در این بخش در خراسان رضوی ایجاد شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: خوشبختانه شاهد نگاه مثبت شهردار و اعضای شورای پنجم شهر مشهد به موضوع گردشگری هستیم و امیدواریم با این حمایت‌ها و همراهی‌های بخش خصوصی و اصحاب رسانه شاهد توسعه و رونق گردشگری زیارت و ایجاد شغل‌های جدید در این صنعت و در جهت رفع معضل بیکاری باشیم.

رهنما با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ پروژه در حوزه اقامت و گردشگری با سرمایه‌گذاری بیش از ۷ هزار میلیارد تومان در استان در حال اجرا است، گفت: بخش عمده‌ای از آن توسط اتباع و سرمایه‌گذاران خارجی در حال انجام است و مجوز ساخت مرکز ملی گوهرسنگ‌ها گرفته شده است و کار اجرای آن از آخر امسال آغاز می‌شود.

وی گفت: جلساتی را با کارشناسان حوزه صنایع دستی در بخش آموزش، تولید، ساماندهی سوغات داشته‌ام و در نظر داریم تا نمایشگاه‌های سوغات زائر در مناسبت‌های مختلف سال برگزار شود تا سوغات اصیل جایگزین سوغات‌های وارداتی برای زائران و گردشگران داخلی و خارجی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی همچنین از برپایی نمایشگاه بزرگترین همایش و نمایشگاه تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری خراسان رضوی در ماه آینده در مشهد خبر داد.

نظر شما