شناسهٔ خبر: 22974859 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

مرحله جدید انتفاضه فلسطینی ها/ حمله صهیونیست ها به بیت لاهیا و خان یونس

در حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به بیت لاهیا ، دو فلسطینی شهید شدند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، با شهادت دو فلسطینی دیگر در نوار غزه ؛ شمار شهدای فلسطینی در یک هفته اخیر به 9 تن رسید.
این دو فلسطینی بامداد امروز در حمله پهپادهای رژیم صهیونیستی در نزدیکی بیت لاهیا در شمال نوار غزه به شهادت رسیدند . جنگنده های رژیم صهیونیستی نیز چند نوبت شهر خان یونس در نوار غزه را بمباران کردند . در این حملات چندین خانه ویران شد و ده ها نفر زخمی شدند . 19 فلسطینی هم در درگیری با نظامیان صهیونیست و تیراندازی آنها ، در مرز نوار غزه زخمی شدند .
در اراضی اشغالی نیز ، در پی یورش نظامیان اشغالگر به روستای اغوار یک زن فلسطینی به شهادت رسید . اشغالگران با یورش به منطقه العیسویه در قدس اشغالی هم بیش از 10 فلسطینی را ربودند . در شمال رام الله نیز در درگیری نظامیان رژیم صهیونیستی با فلسطینیان ، شمار زخمی و چند تن بازداشت شدند . از پنجشنبه گذشته تا کنون حدود دو هزار فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست یا حملات هوایی آنها به غزه زخمی شده اند .

***
در این حال مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: هیچ کشوری از اتحادیه اروپا سفارتش را  به قدس منتقل نمی کند و قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت نمی شناسد. فدریکا موگرینی در نشست پارلمان اروپا گفت: ما موافق دو کشور مستقل هستیم که قدس پایتخت مشترک انها باشد.با گذشت بیش از یک هفته از اقدام دولت آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ، اعتراض های جهانی ادامه دارد. گروهی از معترضان به تصمیم دولت آمریکا در برلین تجمع و واکنش جدی مجامع جهانی و دولت های اروپایی را در قبال آمریکا خواستار شدند. تجمع کنندگان پرچم های فلسطین را در دست داشتند. در لاهه هلند هم تجمع اعتراض آمیز در محکومیت اقدام آمریکا مبنی بر انتقال سفارت واشنگتن از تل آویو به قدس اشغالی برگزار شد.

نظر شما