شناسهٔ خبر: 22974075 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فعالیت ۱۲۰۰ کانون مساجد در خوزستان/ ضرورت تشکیل شورای قرآنی در دزفول

خبرگزاری شبستان: مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد دزفول، شب گذشته (۲۱ آذر) در حسینیه ثارالله این شهرستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، حسین براتی مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، با تقدیر از مسئولان شهرستان دزفول، در این مراسم گفت: سه سال است که این مراسم در دزفول برگزار می شود و امیدوارم در سایر شهرهای استان نیز شاهد اجرای چنین برنامه هایی باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از یک هزار و ۲۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعال هستند، اضافه کرد: امسال تعداد زیادی از اعضای کانون های مساجد در مسابقات مدهامتان استان شرکت کردند و در حال حاضر ۱۳ نفر از برگزیدگان مرحله استانی این جشنواره، در حال رقابت در مرحله کشوری مدهامتان هستند.

 

در ادامه حجت السلام قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، با بیان خاطراتی ترویج از فرهنگ قرآنی در دوران انقلاب گفت و افزود: قرآن کتاب هدایت، علم و اندیشه، اخلاق، کرامت، مبارزه و جهاد و کتاب عبرت ها، قصص و مثل ها و امثال است و کتاب اصول والگوهاست.

 

وی با اشاره به اینکه کسی می تواند بیشترین بهره را در قرآن ببرد که خودش قیام کند، اذعان داشت: در حقیقت انسان هر چقدر که در راه خدا بیشتر سعی کند قرآن هدایتشان را بیشتر خواهد کرد که دچار انحراف نشود.

 

امام جمعه دزفول، با بیان اینکه قرآن بهترین راه ها را برای هدایت ما انسان ها گذاشته است، تصریح کرد: کلام خدا می‌گوید هیچ راهی که اجنبی ها بتوانند بر ما سلطه پیدا کنند نیست و یک کافر نمی تواند بر مؤمن مسلط شود.

 

وی در پایان از پیشنهاد رئیس ارشاد اسلامی دزفول در خصوص  تشکیل شورای قرآنی استقبال كرد و افزود: راه اندازی شورای قرآنی ظرفیت قرآنی دزفول را بالاتر خواهد برد و این موضوع در جلسه فرهنگ عمومی شهرستان مطرح شده تا نسبت به تشکیل آن اقدامات لازم انجام شود.

 

نادر سعادتی فرد، رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول، هم در این مراسم اظهار کرد: ۱۲۶ کانون در شهرستان دزفول فعالیت دارند که ۵۶ کانون در شهر دزفول و ۷۰ کانون فرهنگی هنری در سایر شهرها و روستاها فعاليت می كنند.

 

وی با بیان اینکه ۱۹۰ نفر از خواهران و برادران در مسابقات قرآنی مدهامتان دزفول شرکت داشتند که بالاترین آمار را در استان داشتند، ابراز کرد: از این تعداد ۱۷ نفر مجوز حضور در مسابقات استانی را کسب كردند و هم اکنون یک نفر از دزفول در مسابقات کشوری که در مشهد مقدس در حال برگزاری است، حضور دارد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول، در پایان پیشنهاد تشکیل شورای قرآنی شهرستان را داد و یاد آور شد:‌ آماده هر گونه همکاری با شورای فرهنگ عمومی شهرستان هستیم.

 

در پایان به نفرات برتر جشنواره قرآنی دزفول لوح تقدیر و هدایایی اهدا شد.

 

نظر شما